Vgradnja grelec notranjosti vozila

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Grelec notranjosti vozila potrebujemo, ker smo z demontažo motorja z notranjim izgorevanjem izgubili tudi vir toplote za ogrevanje potniške kabine v avtu in moramo to toploto nadomestiti z drugim virom. Jaz sem se odločil za vodni električni grelec, katerega preko električne črpalke z gumijastimi cevmi priključimo na obstoječ radiator. Grelec sem kupil od slovenskega proizvajalca Intesi (www.intesi.si), kateri je poskrbel za vse varnostne ukrepe, kot so temperaturni senzor za izklop grelca ob previsoki temperaturi in varnostni zamašek, kateri začne prepuščati vodo ob preseženem 1,4 bar pritiska, s čimer se prepreči eksplozija v primeru zatajitve električnih varoval.

Grelec_notranjosti_vozila_2

 

 

 

 

 

 

Za montažo grelca najprej potrebujemo primerno mesto za montažo. Naj bo montiran na višjem mestu, kot je montiran grelni radiator v notranjosti armaturne plošče, ker si boste s tem prihranili veliko težav z odstranjevanjem zraka v vodni instalaciji. Poleg tega, pa naj bo montiran tako, da boste lahko nemoteno nalivali hladilno tekočino na zgornjem delu grelca.

Grelec_notranjosti_vozila_4

 

 

 

 

 

 

Ko najdemo primeren prostor, pričnemo z izdelavo nosilca, kateri bo držal grelec na svojem mestu. Pri tem moramo biti pozorni, da je le ta dovolj močan, da zdrži težo grelca napolnjenega z tekočino, tudi takrat, ko se vozimo po lepo na luknjanih slovenskih cestah.

Grelec_notranjosti_vozila_3

 

 

 

 

 

 

Po montaži grelca, se lotimo montaže električne črpalke. Jaz sem jo montiral z nosilci za kanalizacijske cevi, kateri že imajo gumijaste podložke. Med te nosilce in karoserijo avtomobila pa sem montiral še gumijaste amortizerje. Z tem sem odpravil prenašanje zvoka v kabino med delovanjem črpalke. Sam sem uporabil črpalko znamke Bosch, ker sem najprej kupil neko kitajsko, vendar je bila glasnost v kabini kljub amortizerjem primerna glasnosti v vojaškem tanku. Enake izkušnje mi poročajo tudi drugi predelovalci električni vozil, ki so preizkusili kitajske črpalke.

Grelec_notranjosti_vozila_5

Grelec_notranjosti_vozila_6

 

 

 

 

 

 

Sedaj se lahko lotimo povezovanja z gumijastimi cevmi. Cevi morajo biti primerne za visoko temperaturo in notranji pritisk vsaj 1,4 bara. Jaz sem si kupil cevi z notranjo jekleno žico, saj le te ni mogoče sploščiti ob ukrivljanju. V primeru navadnih cevi, se le ta na krivini lahko splošči in v tem primeru nam tekočina ne kroži po sistemu. Posledično pa se man ne segreje notranjost kabine.

Grelec_notranjosti_vozila_7

 

 

 

 

 

 

Ob priklopu grelca na cevi, pa sem predhodno priključke zaradi boljšega tesnjenja, namazal z visoko temperaturnim silikonskim kitom.

Grelec_notranjosti_vozila_8

 

 

 

 

 

 

Vezava vodnega sistema je prikazana na spodnji sliki.

Vodna_shema

 

 

 

 

 

 

 

Sistem je potrebno napolniti z hladilno tekočino, katero lahko kupimo na bencinski črpalki, in je namenjen za hladilne sisteme v avtih z notranjim izgorevanjem. Če bi sistem napolnili z navadno vodo, nam pozimi ob mrzlem ozračju zmrzne in lahko poškoduje vgrajene elemente. Hladilno tekočino začnemo nalivati skozi zgornjo odprtino na grelcu. Ko imamo polen grelec, vključimo črpalko in nato dolivamo po potrebi. Poskrbeti moramo, da je cel sistem napolnjen z vodo in ni nikjer zračnih mehurčkov. Če je v sistemu prisoten zrak, ne bomo dobili maksimalnega učinka gretja.

Ko opravimo z vodnim sistemom nam ostane še električna vezava.

POZOR!!! TU IMAMO OPRAVKA Z VISOKO DC NAPETOSTJO IN MORAMO BITI SKRAJNO POZORNI IN RAVNATI SKLADNO Z PRAVILI O VISOKI NAPETOSTI. ZA MOREBITNO ŠKODO OZIROMA POŠKODBE NE ODGOVARJAMO.

Grelec je napajan iz dveh virov. Prvi je 12V napajanje iz avtomobilskega akumulatorja. Tu je priključena regulacijska elektronika grelca in vodna črpalka. Drugo napajanje se priključi preko zaščitne varovalke na pogonske baterije.
Shemo 12V vezave vidite na spodnji sliki.

12V_shema

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na spodnjih slikah si lahko ogledamo kako sestaviti konektor za nizko napetostne signale:

Grelec_notranjosti_vozila_9 Grelec_notranjosti_vozila_10

 

 

 

 

 

 

Na grelec se lahko priključimo tudi z računalnikom preko UART adapterja. Tu lahko spremljamo meritve preko Hyper terminala, oziroma podobnimi programi.

putty

 

 

 

 

 

 

Z potenciometrom pa nastavljamo želeno višino temperature v grelcu. Če nastavimo potenciometer na pozicijo nič se grelec ugasne. Pri vsem tem vezju potrebujemo samo še stikalo za vodno črpalko. 12V napajanje za elektroniko mora biti vedno napajano kadar je na grelec priključena visoka napetost. V nasprotnem primeru lahko pride do poškodbe elektronike. Zaradi tega je potrebno visoko napetost priključiti za glavnim odklopnikom na visoki napetosti. V tem primeru ko zavrtimo ključ v startni ključavnici, prvo dobimo napajanje 12V na elektroniko grelca, šele ko vključimo z startom visoko napetost, le to dobimo tudi na grelec.
Za izklop grelca sem si jaz vezal stikalo, katero mi preklaplja rele, le ta pa mi na eni strani izključi vodno črpalko, na drugi strani pa mi potenciometer preklopi na minus pol in s tem izključi grelec. S tem sem dosegel, da se mi istočasno izključi grelec in vodna črpalka. Na spodnji sliki si lahko ogledate, kako zgleda vezava tega stikala.

shema_vklopa_ogrevanja

 

 

 

 

V mojem primeru se to vezje nahaja v sivem ohišju poleg elektronike za grelec.

Grelec_notranjosti_vozila_11

 

 

 

 

 

 

Na spodnji siki pa lahko vidimo, kakšna je osnovna vezava visoko napetostnega dela.

45-180V_shema

 

 

 

 

 

 

 

Končno izvedbo pa si lahko ogledate na spodnjih slikah.

Grelec_notranjosti_vozila_12Grelec_notranjosti_vozila_13