Vgradnja električnega motorja

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Naslednji korak pri izdelavi našega avta, je vgradnja električnega motorja v avto. Za ta korak moramo zopet dvigniti sprednji del avta in demontirati prednja kolesa. Prav tako moramo odviti tudi zgornje vijake nosilca za kolo, da bomo lahko odmaknili pogonske gredi, po istem postopku, kakršnega smo uporabili pri razbencinjenju avta.

Vgradnja se najlažje izvede s pomočjo hidravličnega dvigala, če si ga lahko kje izposodite. V nasprotnem primeru se lahko električni motor zapelje z vozičkom iz sprednje strani v avto in ga nato z pomočjo človeških mišic dvigamo in podlagamo z lesenimi podstavki. Da si to delo olajšamo, ga najprej dvignemo na eni strani podložimo in nato še na drugi strani. Postopek ponavljamo dokler ni električni motor dovolj visoko za vstavitev pogonskih gredi. Potem pa motor spustimo na nivo za privijanje nosilcev.

Vgradnja_motorja_1 Vgradnja_motorja_2

 

 

 

 

 

 

Pred montažo električnega motorja v avto moramo z strojno mastjo namazati spoje med menjalnikom in pogonskimi gredmi.

Vgradnja_motorja_3 Vgradnja_motorja_4 Vgradnja_motorja_5

 

 

 

 

 

 

Pri vstavljanju električnega motorja z dvigalom iz zgornje strani, moramo biti pozorni na pravilno vstavitev pogonskih gredi v menjalnik. Potrebno jih je vstaviti med spuščanjem motorja. Ko je motor že v svoji pravilni poziciji, le teh ni več mogoče vstaviti in je motor zopet potrebno dvigniti.

Vgradnja_motorja_6

 

 

 

 

 

 

Ko imamo motor v pravilni poziciji, ga privijemo na obstoječe nosilce, kjer je bil predhodno montiran bencinski motor.

Vgradnja_motorja_7

Vgradnja_motorja_8 Vgradnja_motorja_9

 

 

 

 

 

 

Vgradnja_motorja_10 Vgradnja_motorja_11

 

 

 

 

 

 

 

Po uspešni vgradnji je potrebno na novo zategniti manšete na pogonskih gredeh. To se izvede z posebnimi zateznimi trakovi, za katere potrebujemo tudi posebne zatezne klešče. Te zadeve imajo po navadi na avto servisih, oziroma jih lahko kupite za okoli 35€ v trgovinah z avto deli.

Zategovanje_manset_1

Zategovanje_manset_2

 

 

 

 

 

 

 

Nadaljujemo z menjavo olja v menjalniku. Avto postavimo nazaj na kolesa in ga zapeljemo na ravno površino. Odvijemo vijak, kateri je v večini primerih na sprednji strani menjalnika. Če smo olje odlili že pri razbencinjenju, potem skozi to luknjo nalivamo olje, dokler le ta ne začne iztekati skozi to isto odprtino ven iz menjalnika. To je potem zadostna količina olja v menjalniku. V primeru, da pa imamo staro olje še v menjalniku, pa le to izpustimo z vijakom na spodnji strani menjalnika. (naj pa opozorim, da je strojno olje škodljivo za okolje in ga je potrebno ekološko uničiti)

Vgradnja_motorja_14

 

 

 

 

 

 

 

V menjalniku mojega Punta je približno 1,7 litra olja. Za menjalnike je potrebno posebno olje, katerega lahko kupite v trgovini z avto deli.

Vgradnja_motorja_13

 

 

 

 

 

 

 

Ker pa je po predelavi avto brez sklopke, in so obrabe menjalnika večje, sem se odločil v menjalnik dodati še teflonsko zaščito. Le to sem dobil od podjetja “Liqui Moly” in se imenuje “Gear Protect”. To vas bo stalo dodatnih 15€. To zaščito sem nalil pred oljem, saj mora biti količina olja skupaj z zaščito enaka, kot če nalivamo samo olje.

Vgradnja_motorja_12

 

 

 

 

 

 

Povezava do Liqui Moly Gear Protect