Razbencinjenje avta

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Prva faza predelave avta na fosilna goriva v električno gnan avto, je odstranitev vse krame, ki jo v avtu ne potrebujemo več. Za to delo pa bo potrebno nekajkrat tudi zlesti pod avto. Iz varnostnih razlogov je pametno avto vedno, ko ga dvignemo, podložiti z primernimi stojali.

podstavek_elektricni_avto

 

 

 

 

 

 

 

Ko pa avto ustrezno zaščitimo lahko pričnemo z delom. Takole nekako izgleda avto preden se lotimo predelave.

avto_pred_prdelavo_elektricni_avto

 

 

 

 

 

 

 

Najprej moramo pregledati, kateri sklopi morajo biti odstranjeni. Za odstranitev motorja, moramo iz njega najprej izključiti vse povezave z avtom. Odstraniti moramo: vse povezave med menjalnikom in prestavno ročico, povezavo z sklopko (lahko je jeklenica ali hidravlična cevka), jeklenico za plin( ponavadi gre v zgornji del avta, pod zračni filter), vse vodne povezave z hladilnikom in radiatorjem za gretje kabine, vso električno napeljavo do motorja, cevko za podtlak (katera vodi do servo ojačevalnika za zavore), bencinske cevi ( katere vodijo v rezervar za bencin) in pa seveda izpišno cev.

Pri podiranju starega, imamo velikokrat probleme z rjastimi vijaki, ki se pod nobenim pogojem nočejo odviti. Za to je zelo dobra rešitev WD40 (po domače “kanček življenja”), in segrevanje vijaka. Tudi vibracije so dobrodošle, katere ustvarimo z tolčenjem po vijaku z kladivom. Sam sem najprej nekajkrat namočil vijak z WD40 z nekaj minutnimi presledki, potem pa z plinskim gorilnikom segrel vijak.

gretje_vijakov_elektricni_avto

 

 

 

 

 

 

 

Ko imamo vse ločeno od motorja, lahko motor navežemo na dvigalo. Motor je navadno pritrjen z tremi nosilci. Najprej odvijemo spodnji nosilec (nahaja se nekje na sredini avta). Z odstranitvijo tega nosilca motor še vedno stoji v avtu. Predno izvlečemo motor, pa je potrebno dstraniti še manšete na menjalniku (črne gumice v obliki harmonike, katere se nahajajo na pogonskih gredeh). Ker pa so pogonske gredi predolge, da bi jih enostavno staknili z dviganjem motorja, zato je potrebno odstraniti prednja kolesa, ter odviti amortizer. Ko imamo odvit amortizer, pa moramo nagniti zavorni disk proti tlom. S tem smo izvlekli pogonske gredi iz menjalnika do te mere, da se bodo ob dvigovanju motorja same snele.

koncnik_3_elektricni_avto

 

 

 

 

 

 

 

Nato odstranimo še zgornja dva nosilca in motor lahko dvignemo iz avta.

izvlek_motorja_1_elektricni_avto

izvlek_motorja_2_elektricni_avto

izvlek_motorja_3_elektricni_avto

 

 

 

 

 

 

 

Po odstranitvi motorja se lahko lotimo malo lažjih stvari. Potrebna je odstranitev hladilnika motorja.

hladilnik_elektricni_avto

 

 

 

 

 

 

 

Za odstranitev bencinskega rezervoarja, pa boste zopet morali zlesti malo pod avto. V mojem primeru je bil pritrjen samo iz spodnje strani z štirimi vijaki. Je pa potrebno ob enem izključiti še vse dovodne cevi, katere so nameščene za dolivanje goriva.

rezervar_elektricni_avto

 

 

 

 

 

 

 

Za pogon električnega avta pa potrebujemo menjalnik, na katerega bomo priključili električni motor. Zato moramo bencinski motor ločiti od menjalnika. Ko nam uspe ločiti je na strani motorja še košara z sklopko. Košaro moramo odpreti in iz nje vzeti sklopko, na katero bomo pozneje namotirali sklopnik za električni motor.

menjalnik_1_elektricni_avto

menjalnik_2_elektricni_avto

 

 

 

 

 

 

 

Razbencinjen avto pa potem izgleda nekako tako.

prazen_avto_1_elektricni_avto

prazen_avto_2_elektricni_avto

prazen_avto_3_elektricni_avto

 

 

 

 

 

 

 

Ko je bil avto še vozen, sem se zapeljal do mehanika, da mi je temeljito pregledal podvozje avta. Bilo je ugotovljeno da imam slabe končnike in zadnje zavore. Pa sem ob enem, ko sem razdiral avto zamenjal še iztrošene dele.

Najprej zadnje zavore.

zavore_1_elektricni_avto

zavore_2_elektricni_avto

 

 

 

 

 

 

 

Nato pa še končnike.

koncnik_1_elektricni_avto koncnik_2_elektricni_avto

vijak_za_kolo_elektricni_avto

 

 

 

 

 

 

 

Na koncu pa še očistimo prostor za motor. Sam sem se tega lotil kar z avto šamponom in vodnim tlačnim čistilcem.

ociscen_avto_elektricni_avto

 

 

 

 

 

 

 

 

Nekaj o motorjih z notranjim izgorevanjem si lahko preberete na vikipediji.