Prvo polnjenje pogonskih baterij

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Teorij, kako polniti LiFePo4 baterije, lahko na internetu najdemo kar nekaj. Jaz sem se odločil za takšno, kakršno vam bom opisal spodaj. Ta se mi je zdela še najbolj logična in najbolj smiselna. Je pa res, da ti vzame največ časa.

Namreč, v grobem lahko polnjenje ločimo na dva dela:

  • Vzporedno polnjenje
  • Zaporedno polnjenje

Pri vzporednem polnjenju imamo vse baterije vezane skupaj z pozitivnimi poli in skupaj z negativnimi poli. V tem primeru imamo na sponkah nizko napetost, potrebujemo pa zelo velik tok za polnjenje. Ker polnilcev takih moči ni smiselno graditi, se v tem primeru polni vsaka baterija posebej in se jih nato veže v skupino za balansiranje.

Pri zaporednem polnjenju pa se baterije vežejo eno za drugo. Se pravi, da iz pozitivnega pola ene baterije vežemo na negativni pol naslednje baterije. V tem primeru imamo visoko napetost in nizek tok. Vendar pa zaradi različne notranje upornosti baterij in različne začetne napolnjenosti, ne moremo v tem načinu polniti brez BMS modulov, kateri skrbijo za uravnoteženje napetosti na vsaki celici posebej.

Jaz sem se odločil za vzporedno polnjenje. Najprej sem vsako celico posebej priključil na napajalnik in mu nastavil maksimalno vrednost napetosti baterije (v mojem primeru 4V) in polnilni tok 40A. Tako je trajalo polnjenje ene baterije dobri dve uri. Polnjenje baterij sem izvajal samo v dnevnem času in pod nadzorom. Saj lahko v primeru okvarjene baterije, pri polnjenju le to raznese, kar pa lahko povzroči tudi požar. Zato previdno.

Polnjenje_baterij_1

 

 

 

 

 

 

Ko sem vse baterije napolnil na približno enako vrednost, sem le te vzporedno vezal v eno celoto. Za to sem uporabil olupljeno bakreno trdo žico 2.5mm2 , katero se uporablja za električne instalacije. Pri povezavi baterij moramo biti zelo previdni, ker kratek stik na bateriji med pozitivnim in negativnim polom predstavlja skoraj ne omejen vir energije in lahko pride do hudih poškodb oči, opeklin kože. Da o požaru in eksplozijah raje ne govorim. Zato skrajno previdno.

Sam sem najprej povezal pozitivne pole baterij. Pri tem sem imel pomoč očeta, kateri mi je na koncu držal žico v takem položaju, da kratek stik ni bil mogoč. Potem sem se po enakem postopku lotil še privijanja negativnih polov. Pri privijanju baterij moramo paziti, da z kovinskim ključem nikoli nismo nad obema poloma na bateriji, oziroma za še večjo varnost lahko z izolirnim trakom izoliramo kovinski ključ.

Polnjenje_baterij_2

 

 

 

 

 

 

Na kontaktih zadnjih baterij zavijemo žico okoli vijaka in s tem preprečimo odmik žice.

Polnjenje_baterij_3

 

 

 

 

 

 

Tako pripravljene baterije pustimo stati nekaj dni, da se popolnoma napetostno izenačijo. In tako v tem primeru BMS moduli ne bodo imeli veliko dela z balansiranjem baterij.

Polnjenje_baterij_4

 

 

 

 

 

 

Za odklop baterij si pomagamo z ščipalnimi kleščami in med vsemi baterijami preščipnemo bakreno povezavo. Tako dobimo tako kratke konce bakra, da kratek stik ni mogoč. Nato samo še odvijemo vijake in montiramo baterije v avto.

Polnjenje_baterij_5

 

 

 

 

 

 

Nekaj o LIFEPO4 baterijah na vikipediji v angleškem jeziku