Priklop pogonskega motorja in regulatorja

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Za pogon vozila, moramo električni motor povezati z regulacijskim krmilnikom električne napetosti. Za to pa potrebujemo nekoliko močnejše vodnike. Sam se izbral debelino 70mm2. Ta vodnik po Tehničnem priročniku zadostuje za 250 ampersko varovalko. Po predpisih morajo biti vsi visoko napetostni vodniki označeni z oranžno barvo, zato sem si preko Ebay naročil iz Amerike še termo krčljive cevi oranžne barve. Z implementacijo termo krčljivih cevi pa sem dobil še dvojno izolacijo vodnika, s tem pa večjo varnost. Saj imam sedaj dvojno izolacijo vseh vodnikov.

Ker smo montažo motorja omenili že v eni od prejšnjih tem, se bomo v tej temi najprej lotili montažo regulatorja motorja (controller).

Jaz sem se odločil da vso dodatno elektriko montiram v eno ohišje in le to zaklenem z ključavnico. Taka izvedba mi zagotavlja vse kar je zahtevano za homologacijo. Ker mora biti vsa visoka napetost nedosegljiva za dotik, če nečesa ne odvijemo oziroma odklenimo. Tako sem polovico ohišja uporabil za visoko napetost, drugo polovico pa za dodatno 12V krmilje.

Za montažo sem najprej predvidel postavitev vseh elementov. Nato sem za te izvrtal vse odprtine in na novo pobarval ohišje. Na spodnjo stran sem zmontiral dodatni hladilnik za regulator motorja. Po logiki bi bilo bolje hladilnik montirati na zgornjo stran, ker se toplota vedno giblje navzgor, vendar logistično to ni bilo mogoče.

Montaza_regulatorja_1 Montaza_regulatorja_2

 

 

 

 

 

 

V nadaljevanju sem montiral regulator motorja. Med regulatorjem in hladilnikom moramo za boljšo prevodnost nanesti termo prevodno pasto. To dobimo v trgovinah z elektronskim materialom. Nanos naj bo tanek. Najlažje ga je nanašati z plastično lopatko, če pa je nimate pa je dober pripomoček, odslužena bančna kartica oziroma kakšna kartica za popuste v trgovinah. Seveda nam teh ne manjka v denarnici.

Montaza_regulatorja_3 Montaza_regulatorja_4

 

 

 

 

 

 

Ko enakomerno razmažemo pasto, le to narahlo poteptamo z gobico. S tem dosežemo, da se pasta enakomerno porazdeli ob zategovanju regulatorja na hladilnik.

Montaza_regulatorja_5

 

 

 

 

 

 

Sedaj se lahko lotimo prikopa vodnikov. Na vodnike moramo stisniti priključne kabel čevlje. Postopek kako se to izvede si lahko ogledate v članku POVEZOVANJE POGONSKIH BATERIJ. Vodnike si narežemo na pravilno dolžino med regulatorjem in motorjem. Seveda pa moramo upoštevati, da se motor na svojih nosilcih giblje, zato je pametno, da so vodniki nekaj centimetrov daljši.

Na spodnji sliki si lahko ogledate shemo vezave visoko napetostnega dela priklopa motorja in regulatorja.

Vezalna_shema

 

 

 

 

 

 

 

 

Regulator ima na visoko napetostnem delu tri priključke.

  1. Dovod pozitivnega pola baterij (B+) – na ta priključek priključimo dovod iz (+)baterij in (+)pol motorja. (to je edini kontakt na katerem sta priključena dva vodnika)
  2. Priklop pogonskega motorja negativni pol (M-) – na ta priključek priključimo (-)pol motorja
  3. Dovod negativnega pola baterij (B-) – na ta priključek priključimo dovod iz (-) baterij

Priklop_regulatorja_1

 

 

 

 

 

 

V visoko napetostni veji pa potrebujemo še glavni odklopnik in varovalko, katero vežemo na pozitivni del, med baterijskim vodnikom in (B+) kontaktom na regulatorju.

Priklop_regulatorja_2Priklop_regulatorja_3

Priklop_regulatorja_5

 

 

 

 

 

Priklop_regulatorja_4

Priklop_regulatorja_6

 

 

 

 

 

 

Sledi nam priklop motorja, katerega ravno tako priključimo s kabel čevlji na obstoječe priključke. Zaradi korozije je pametno da za vse električne povezave izberemo ne rjaveče INOX vijake. Ob priključevanju motorja moramo paziti na smer vrtenja. Pri tem tipu motorja ne igra vloge kako sta priključena pozitivni in negativni pol napajanja, pač pa vezava zaporedja tuljav. Vezavo si lahko ogledate na spodnjih slikah.

Vezeva_motorja

 

 

 

Če imamo ob zagonu motorja pet prestav nazaj in eno prestavo naprej, moramo obrniti smer motorja.
Ker je motor v mokrem delu vozila, je pametno da na priključke nanesemo vazelin za zaščito kontaktov. Če le tega nimamo bo zadovoljivo tudi mazanje z strojno mastjo.

Priklop_pogonskega_motorja_1

 

 

 

 

 

 

Kontakti pa naj bodo zaščiteni z gumijastimi pokrovčki. Tako preprečimo izpiranje masti in zaščitimo kontakt.

Priklop_pogonskega_motorja_2 Priklop_pogonskega_motorja_3