Prvi vtisi po eno letni vožnji

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Ko enkrat sam predelaš avto z pogonom na fosilna goriva v avto z električnem pogonom, so vtisi ob prvi vožnji nepopisni. Avto je ob speljevanju z mesta skoraj popolnoma ne slišen, ko pa dosežemo malo višjo hitrost pa se v potniški kabini rahlo sliši piskanje regulatorja pogonskega motorja, ter šumenje pnevmatik na cesti in vetra […]

Homologacija električnega vozila

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Če se želimo legalno voziti z predelanim vozilom po cestah, moramo le tega peljati na pregled ustreznosti. To lahko opravimo na številnih homologacijskih pregledih po vsej Sloveniji. Naj pa omenim, da ta pregled za električna vozila ni možen na vseh homologacijskih pregledih. Ker pa v Sloveniji nimamo nekega kvalitetnega zakona o električnih vozilih, tudi ni […]

Vgradnja dnevnih LED luči

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Ker pri električnih vozilih vedno strmimo, k čim manjši porabi energije, je smotrno vgraditi LED dnevne luči. Namreč takšne luči so dovolj svetle za vožnjo čez dan, vendar so bistveno manjši porabnik, kot obstoječe zasenčene luči. Tako sem tudi jaz poiskal naj primernejše luči za moj avto. Naj pa vas opozorim, da je potrebno dodatno […]

Izdelava LiFePo4 BMS (sistem za nadzor baterij)

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Za uporabo LiFePo4 baterij v vozilu potrebujemo BMS (Battery management system), ali po slovensko “sistem za nadzor baterij”. Ta sistem je potreben, ker je ta tip baterij napetostno zelo občutljiv, kar pomeni da jih ne smemo napolniti na previsoko napetost in izprazniti na prenizko napetost. Na naši strani že obstaja članek o izgradnji takšnega BMS […]

Izdelava DC/DC pretvornika za 12V

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Ker smo iz avta vzeli motor in z njim tudi alternator, nimamo več obstoječega 12V napajanja. Za nadomestek si moramo vgraditi pretvornik, kateri nam pretvori visoko napetost pogonskih baterij v nižjo 12V, oziroma 13,7V napetost. Za to obstajajo že izdelani pretvorniki, kateri so v cenovnem rangu nekje od 200€ do 500€, odvisno od deklarirane moči […]

Izdelava merilnega LCD instrumenta (U+I+T)

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Za svoj avto sem najprej planiral montažo klasičnega LCD prikazovalnika brez galvanske ločitve. Zato sem si na Ebay kupil en volt meter DC 200V in en amper meter DC 300A z uporovno meritvijo toka. Ko sem zadevo priključil v avto sem naredil grozno napako, ker sem oba instrumenta priključil na isti galvansko ločen napajalnik. Praviloma, […]

Vezava dodatnih električnih vodov in naprav

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Za delovanje električnega avtomobila potrebujemo vgraditi dodatne naprave in le te električno tudi povezati. Jaz sem se tega lotil centralizirano. Namreč odločil sem se da vgradim eno električno omarico, v kateri bodo vse dodatne električne zadeve na enem mestu. Ob enem pa so zaprte in zaklenjene, tako da dotik z roko ni mogoč. Za izvedbo […]

Priklop pogonskega motorja in regulatorja

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Za pogon vozila, moramo električni motor povezati z regulacijskim krmilnikom električne napetosti. Za to pa potrebujemo nekoliko močnejše vodnike. Sam se izbral debelino 70mm2. Ta vodnik po Tehničnem priročniku zadostuje za 250 ampersko varovalko. Po predpisih morajo biti vsi visoko napetostni vodniki označeni z oranžno barvo, zato sem si preko Ebay naročil iz Amerike še […]

Povezovanje pogonskih baterij

Posted on Posted in Predelava e-Punto

POZOR!!! PRI VEZAVI BATERIJ IMAMO OPRAVKA Z VISOKO NAPETOSTJO IN NE OMEJENIM VIROM ENERGIJE. OB NEPRAVILNEMU RAVNANJU Z BATERIJAMI LAHKO PRIDE DO RESNIH TELESNIH POŠKODB. ZATO SKRAJNO PREVIDNO. ZA MOREBITNE POŠKODBE OZIROMA MATERIALNO ŠKODO NE ODGOVARJAMO. Ker imajo LiFePo4 baterijske celice posamezno samo 3,2V, moramo le te vezati v zaporednem sistemu, da dobimo višjo oziroma […]

Izračun vodnika in varovalke za baterije in motor

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Za medsebojno povezavo pogonskih baterij in pogonskega motorja potrebujemo vodnike pravilnih dimenzij. Namreč če montiramo vodnike premajhnih dimenzij se le ti pregrevajo in v skrajni sili lahko pride tudi do požara na napeljavi. Če pa montiramo v vozilo vodnike prevelikih dimenzij, pa za samo delovanje ni neke ovire, je pa večja ovira za našo denarnico […]

Zaščita proti zagonu motorja

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Zaščita je potrebna, zaradi varnosti in predpisov o izgradnji električnih vozil.  Zaščita mora preprečiti zagon oziroma speljevanje vozila če niso izpolnjeni vsi pogoji.  Ti pogoji so naslednji: Vozilo ne starta če nimamo vključene prve pozicije na startni ključavnici (prvi kontakt) (označeno +12V KLJUČ.) Vozilo ne starta če je izključeno stikalo za zaščito v primeru trka […]

Izvedba dovoda za nove 12V porabnike

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Ker bomo v avto vgradili, kar nekaj novih porabnikov, moramo za te priskrbeti tudi napajanje. Da pa nebi preveč posegali v osnovno električno instalacijo, sem pa predvidel dodatnih 6 kosov varovalk. Te varovalke sem vgradil v razdelilno omaro, katero sem predvidel za vso dodatno elektriko in elektroniko. Na spodnji sliki si lahko ogledate vezalno shemo, […]

Izdelava nosilcev in vgradnja baterij

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Za vgradnjo baterij moramo poiskati ustrezne prostore v avtu. Naj pogosteje se le te montirajo spredaj v motornem prostoru, pod zadnjo klopjo namesto rezervoarja za gorivo in zadaj v prtljažnem prostoru. Pametno je baterije porazdeliti po celem avtu, ker s to opcijo najmanj spremenimo težiščno točko vozila. V mojem primeru, sem moral razporediti 45 kosov […]

Vgradnja zaščitnih stikal za varnost okoli vozila

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Za varnost ljudi okoli električnega vozila, potrebujemo montirati nekaj stikal, kateri preprečujejo premik vozila ob določenih pogojih. Pa naj jih kar opišem. Prvo stikalo je namenjeno izključitvi baterijskega napajanja ob trku vozila v drug objekt. To stikalo imajo že montirana vsa novejša vozila, za zaprtje dotoka goriva ob prometni nesreči. Potrebno ga je samo poiskati […]

Vgradnja priključek za polnjenje

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Za polnjenje pogonskih baterij potrebujemo električni priključek, na katerega bomo pripeljali električno napetost. Za ta namen sem si zamislil 16 amperski, 5 polni motorski konektor. Na avto moramo pritrditi moški konektor, ker bo na podaljšku s katerim bomo polnili, vedno prisotna napetost. Prav tako moramo zagotoviti, da na konektorju ne bo prisotna baterijska napetost, saj […]

Popravilo servo volan na Fiat Punto MK2

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Ker sem imel v mojem puntu problem z električnim servo volanom. Večkrat med vožnjo se je prižgala lučka za servo volan in takoj za tem je postal volan težak, kakor v kakšni stari Zastavi. Zato sem se lotil iskanja problema. Z poizvedovanjem po internetnih straneh sem našel informacijo, da je največkrat problem z releji, kateri […]

Vgradnja grelec notranjosti vozila

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Grelec notranjosti vozila potrebujemo, ker smo z demontažo motorja z notranjim izgorevanjem izgubili tudi vir toplote za ogrevanje potniške kabine v avtu in moramo to toploto nadomestiti z drugim virom. Jaz sem se odločil za vodni električni grelec, katerega preko električne črpalke z gumijastimi cevmi priključimo na obstoječ radiator. Grelec sem kupil od slovenskega proizvajalca […]

Priklop tipalo za merjenje hitrosti

Posted on Posted in Predelava e-Punto

V avtu z bencinskim motorjem je tipalo za meritev hitrosti vozila, električno vezano preko motorja. Zato moramo ob demontaži motorja odstraniti tri polni priključek za priklop tipala od merilnika hitrosti vozila. To tipalo se nahaja v zadnjem delu menjalnika. Prav tako moramo omsko preveriti vse tri povezave, kam so priključene na drugem koncu motorja. Saj […]

Prvo polnjenje pogonskih baterij

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Teorij, kako polniti LiFePo4 baterije, lahko na internetu najdemo kar nekaj. Jaz sem se odločil za takšno, kakršno vam bom opisal spodaj. Ta se mi je zdela še najbolj logična in najbolj smiselna. Je pa res, da ti vzame največ časa. Namreč, v grobem lahko polnjenje ločimo na dva dela: Vzporedno polnjenje Zaporedno polnjenje Pri […]

Izdelava potenciometer za regulacijo obratov motorja

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Ker ima bencinski motor uplinjač za regulacijo vrtljajev motorja, pri električnem avtu potrebujmo potenciometer. Le tega lahko kupimo, ali pa si ga izdelamo sami. Jaz sem se odločil da ga izdelam sam. Za izdelavo potrebujemo naslednje: Kvaliteten žični potenciometer vrednosti 5k ohm Nekaj pločevine za izdelavo ohišja mikro končno stikalo močnejšo vzmet za povratek stopalke […]

Izdelava podtlačnega zavornega sistema

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Ob odstranitvi bencinskega motorja, smo odstranili tudi izvor podtlaka, kateri je potreben za servo zavorni sistem. Le tega pa moramo nadomestiti z električno črpalko. Jaz sem izbral turbinsko črpalko, od podjetja Hella. Le ta je izdelana za avto industrijo in je že certificirana za vgradnjo v avto. V Sloveniji je rabljeno črpalko zelo težko kupiti, […]

Vgradnja električnega motorja

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Naslednji korak pri izdelavi našega avta, je vgradnja električnega motorja v avto. Za ta korak moramo zopet dvigniti sprednji del avta in demontirati prednja kolesa. Prav tako moramo odviti tudi zgornje vijake nosilca za kolo, da bomo lahko odmaknili pogonske gredi, po istem postopku, kakršnega smo uporabili pri razbencinjenju avta. Vgradnja se najlažje izvede s pomočjo […]

Izdelava nosilec za motor

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Ker smo odstranili bencinski motor iz našega avta, nam manjka en od treh nosilcev pogonskega sklopa (motor + menjalnik). Zato moramo na strani električnega motorja izdelati nov nosilec, kateri pa mora biti vpet na staro mesto, kjer je bil prej bencinski motor. To pa je potrebno zaradi nihanja pogonskega sklopa. Najprej sem spustil zrak iz […]

Spajanje električnega motorja z menjalnikom

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Za spajanje motorja in menjalnika potrebujemo naslednje: Menjalnik Električni motor Adapter ploščo Spojnik za gred motorja in gred menjalnika Najprej zaščitimo električni motor z ličarskim trakom, da ne zaide v notranjost nekaj kar tja ne spada.                     Takoj za tem nastavimo adapter ploščo na menjalnik in […]

Izdelava adapter plošče (motor-menjalnik)

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Adapter ploščo potrebujemo za fizično povezavo električnega motorja in menjalnika v avtomobilu. Sam sem se tega lotil z pomočjo prijatelja Franca Babnika, kateri mi je bil pri izdelavi v veliko pomoč. Za izdelavo adapter plošče, je priporočljivo, da se najprej izdela šablona, po kateri se naknadno izdela še plošča, katera bo dejansko montirana v avto. […]

Izdelava spojnik za motor (coupler)

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Spojnik potrebujemo za gibljivo povezavo osi električnega motorja in osi menjalnika. Le ta se mora na eni strani prilegati menjalniški gredi, na drugi strani pa gredi električnega motorja. Ker pa v avtu ne bo več drsne sklopke je priporočljivo, da spojnik ni na trdo zavarjen oziroma privijačen skupaj. Priporočljivo je da ima vsaj kakšen milimeter […]

Nakup krmilnik za pogonski motor

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Krmilnik oziroma regulator motorja potrebujemo za regulacijo obratov električnega motorja. V mojem primeru potrebujem regulator za serijski enosmerni motor. Tak regulator proizvaja podjetje Kelly controller, ki naj bi imel sedež v Ameriki, vendar naročeno blago pošljejo iz Kitajske. Sam sem naročil regulator KDH14600D. Cena le tega je 999$ + poštnina + carina.       […]

Nakup vakuumska črpalka za zavore

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Ker pri električnem motorju nimamo serijsko prisotnega vakuuma, za zavore potrebujemo električno vakuum oziroma podtlačno črpalko. Pri nabavi le te sem strmel k tihem in zanesljivem delovanju. V večini predelav, ki sem jih pregledal na ameriških forumih, uporabljajo membranske oziroma batne črpalke, katere so pa zelo glasne pri svojem delovanju. Zato sem se sam odločil […]

Nakup glavni odklopnik (kontaktor)

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Glavni odklopnik oziroma kontaktor je pomemben varnostni člen v električnem avtu. Kot v večini primerov pa je cena odvisna od kvalitete tudi pri tem delu. Sam sem si izbral odklopnik tipa Kilovac EV200, ki je majhnih dimenzij, ima majhno porabo tuljave in je vakuumsko zaprt (proti prašna zaščita). Poleg tega pa ga lahko montiramo v […]

Polnilec pogonskih baterij – Izdelava

Posted on Posted in Predelava e-Punto

POZOR! PRI IZDELAVI POLNILCA JE PRISOTNA VISOKA NAPETOST, ZATO MORATE UPOŠTEVATI VARNOSTNE PREDPISE ZA DELO Z VISOKO NAPETOSTJO. ZA MOREBITNE POŠKODBE ALI MATERIALNO ŠKODO NE ODGOVARJAMO. Po dolgem času mi je uspelo izdelati delujoč polnilec za akumulatorje. Ta polnilec je najprimernejši za svinčene akumulatorje, vendar omogoča tudi polnjenje LiFePo4 (ni pa idealen za polnjenje LiFePo4). Sam […]

Polnilec pogonskih baterij – Prototip

Posted on Posted in Predelava e-Punto

POZOR: PRI IZDELAVI POLNILCA JE PRISOTNA VISOKA NAPETOST. ZATO MORATE UPOŠTEVATI VARNOSTNE PREDPISE ZA DELO Z VISOKO NAPETOSTJO. ZA MOREBITNE POŠKODBE ALI MATERIALNO ŠKODO NE ODGOVARJAMO. Za vožnjo z avtom na elektriko, potrebujemo polnilec, da izpraznjene akumulatorje ponovno napolnimo. Izdelavo le tega, pa bi vam predstavil v tej temi. Pa naj najprej napišem nekaj o […]

Nakup pogonskega motorja

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Zgodaj zjutraj sva se z avtom odpravila od doma za nakup električnega motorja in se podala proti lepemu sončnemu vzhodu. Natančneje proti Madžarskem.               Po dobrih petih urah vožnje in nekaj kratkih postankov,               sva prispela na cilj. Cilj je bil trgovina z […]

Čiščenje menjalnika

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Ker se tekom vožnje z bencinskim motorjem zamasti in zamaže tudi menjalnik, je le tega pametno očistiti pred predelavo. Za to početje je na tržišču cela vrsta čistilnih sredstev. V mojem primeru sem se čiščenja kot prvo lotil z priljubljeno pijačo Coca Colo. Nekje sem dobil informacijo, da v Ameriki z Coca Colo čistijo motorje […]

Razbencinjenje avta

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Prva faza predelave avta na fosilna goriva v električno gnan avto, je odstranitev vse krame, ki jo v avtu ne potrebujemo več. Za to delo pa bo potrebno nekajkrat tudi zlesti pod avto. Iz varnostnih razlogov je pametno avto vedno, ko ga dvignemo, podložiti z primernimi stojali.               Ko […]