Popravilo servo volan na Fiat Punto MK2

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Ker sem imel v mojem puntu problem z električnim servo volanom. Večkrat med vožnjo se je prižgala lučka za servo volan in takoj za tem je postal volan težak, kakor v kakšni stari Zastavi.
Zato sem se lotil iskanja problema. Z poizvedovanjem po internetnih straneh sem našel informacijo, da je največkrat problem z releji, kateri so montirani znotraj motorja. Drugi problem pa je okvara na elektroniki za servo volan.
Najprej sem se lotil servisiranja motorja, ker je bila to cenejša opcija. Začel sem z odstranjevanjem plastičnih pokrovov pod volanom, da sem dobil dostop do motorja. Ta je montiran na volanskem drogu, tik nad predelom z varovalkami.

Servo_volan_1

 

 

 

 

 

 

 

Motor je privit z nekimi posebnimi vijaki, kateri so videti kot ključi TORX. Na srečo sem imel doma posebni natični ključ velikosti 8mm, ki je bil ravno pravšnji za odvijanje teh vijakov.

Gedora_kljuc

 

 

 

 

 

 

Po odstranitvi motorja, zadeva zgleda takole.

Servo_volan_2

 

 

 

 

 

 

 

 

V notranjosti motorja se nahaja ploščica s tiskanim vezjem, na kateri je šest kovinskih kontaktov za priklop vodnikov v motor in dva releja. Najprej moramo od spajkati vseh šest kontaktov, da lahko odstranimo ploščico. Pri tem moramo biti previdni, da česa ne poškodujemo, saj so vodniki trdi in težko odstranljivi.

Servo_volan_3 Servo_volan_4 Servo_volan_5

 

 

 

 

 

 

 

 

Po odstranitvi tiskanega vezja sem se lotil odstranjevanja relejev.

Servo_volan_6 Servo_volan_7

 

 

 

 

 

 

 

 

Nove releje sem našel na internetni strani Ebay. Originalni so od podjetja Siemens, jaz pa sem dobil nadomestnega od podjetja Tyco z oznako V23072-C1061-A308. Oznaka je enaka ko pri originalu. Poslali so mi jih iz Anglije in sem jih dobil v nekaj dneh. Cena je bila 11€ skupaj z poštnino.

Servo_volan_8

Servo_volan_9

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadevo sem pri spajkal na tiskano vezje, na mesto kjer so bili predhodno okvarjeni releji.

Servo_volan_10

 

 

 

 

 

 

 

 

Sedaj je sledila montaža vezja nazaj v motor in spajkanje vodnikov. Vodniki je potrebno kvalitetno zaliti z spajko, ker se tu pretakajo veliki tokovi.

Servo_volan_11

 

 

 

 

 

 

 

 

Na mesto kjer so spojeni vodniki sem dodal termo krčljive cevi, za preprečevanje kratkega stika med vodniki in z ohišjem.

Servo_volan_12

 

 

 

 

 

 

 

 

Te cevi segrejemo z visoko temperaturnim fenom, da se skrčijo in tako zagotavljajo izolacijo. Na koncu dodamo še gumijasto podložko in motor namestimo nazaj na svoje mesto.

Servo_volan_13 Servo_volan_14

 

 

 

 

 

 

 

 

V mojem primeru volan po popravilu deluje normalno. Če pa v vašem primeru ne bo deloval, je potrebna menjava krmilne elektronike, katero boste našli malenkost nižje od tega motorja v srebrnem ohišju.

Servo_volan_15

 

 

 

 

 

 

 

Nekaj o servo krmiljenju na wikipediji v angleškem jeziku.