POZOR:
PRI IZDELAVI POLNILCA JE PRISOTNA VISOKA NAPETOST. ZATO MORATE UPOŠTEVATI VARNOSTNE PREDPISE ZA DELO Z VISOKO NAPETOSTJO.
ZA MOREBITNE POŠKODBE ALI MATERIALNO ŠKODO NE ODGOVARJAMO.
Za vožnjo z avtom na elektriko, potrebujemo polnilec, da izpraznjene akumulatorje ponovno napolnimo. Izdelavo le tega, pa bi vam predstavil v tej temi.
Pa naj najprej napišem nekaj o samem principu delovanja polnilca.
Polnilec dela na principu sekanja visoke napetosti na napetost s katero želimo polniti akumulatorje. To stori po sistemu “PWM” (slovensko: pulzno širinska modulacija). Frekvenca modulacije je 32kHz. Srce polnilca je modul (atmega 128), katerega že sestavljenega kupimo v trgovini. Doma pa moramo sestaviti še močnostni del, galvansko ločitev merjenja napetosti in toka, ter napajanje za elektroniko. Močnostni del deluje kot tako imenovani “Buck Converter” (slovensko bi to pomenilo: “Pretvornik navzdol”). Ta tehnologija ne potrebuje transformatorja, kar je velik plus, kar se pozna pri končni teži avtomobila. Je pa obenem slabost, ker nima galvanske ločitve. Vendar glede na to, da so v električnem avtu baterije konstantno priključene na polnilec in obenem zaščitene pred dotikom, to nebi smel biti problem. Bom pa na vhod polnilca za vezal FID dvopolno stikalo, da povečam varnost polnilca.
Shema Buck Converter-ja:
Celoten prototip polnilca akumulatorjev:
Krmilna elektronika za polnilec akumulatorjev:
Močnostna elektronika za polnilec akumulatorjev:
Video posnetek delovanja polnilca akumulatorjev: