Nadzorni moduli za svinčene accu (BMS)

Posted on Posted in Druge predelave

Ker električni avtomobili potrebujejo akumulatorje je zanje potrebno tudi poskrbeti, da delujejo čim dlje. Zato pa je priporočljivo, da jih ustrezno tudi polnimo.

Že novi akumulatorji imajo različno notranjo upornost, kar pa se s starostjo samo še poslabšuje. Ker se v električnem avtu večinoma akumulatorje polni v zaporedni vezavi (polnjenje akumulatorjev s samo enim polnilcem, ko so baterije vezane ena za drugo) pa se akumulator z najmanjšo upornostjo po navadi najprej uniči in nato se po vrsti uničujejo še ostali. Zato je pametno na vsak akumulator priključiti neko nadzorno vezje, ki polnjenje regulira posamično. To vezje pa si lahko zelo poceni izdelamo tudi sami.

Delovanje vezja

V osnovnem principu je BMS zelo preprost. Nadzorni del vezja stalno meri napetost na akumulatorju. Ko pa napetost doseže nastavljeno mejo, da komando močnostnemu delu, da premosti akumulator z uporom. Tako se določen del polnilne energije premosti mimo akumulatorja na vse ostale v veji, ki pa še niso napolnjeni do te napetostne meje. Trenutno je vezje nastavljeno na histerezo 0.1V, kar pomeni da se vključuje in izključuje v meji o.1V. Če imamo nastavljen vklop na 12.7V, se bo vključil na 12.7V in izključil na 12.6V. To histerezo lahko nastavljamo z uporom R1. Če upor spremenimo na 3.9k, je histereza 0.62V.

Ko imamo vezje sestavljeno, sledi še nastavitev preklopne napetosti. Vezje priključimo namesto na akumulator na regulacijski napajalnik. Na napajalniku nastavimo napetost, katero nam je podal proizvajalec baterij kot maksimalno napetost baterije. Nato trimer potenciometer P1 vrtimo toliko časa, da zasveti LED1. Zaradi natančnosti nastavitve predlagam, da vgradite 10 obratni trimer.

Shema vezja brez izhodnega signala

BMS_svinceni_accu_shema

 

 

 

 

 

 

 

V primeru, da želite izhodni kontakt za regulacijo polnilca, lahko uporabite spodnjo shemo.

Shema vezja z izhodnim brez napetostnim signalom

BMS_svinceni_accu_shema_izhod

 

 

 

 

 

 

 

Sam sem vezje sestavil samo testno, ker bom v avto vgradil Litijeve akumulatorje, a moram zatrditi, da zadeva deluje enkratno. Na spodnjem posnetku si lahko ogledate delovanje.