Kako začeti – Izbira regulacijski element za hitrost

Posted on Posted in Koristne informacije

Regulacijski element potrebujemo za regulacijo hitrosti vrtenja pogonskega motorja. Za izbiro regulacijskega elementa imamo več možnosti, oziroma jih kot prvo lahko razdelimo glede na tip vozila, ki ga predelujemo na električni pogon. Za kolesa in motorje se navadno uporablja vrtljiva ročka ali pa premični gumb katerega z palcem premikamo ob krmilu oziroma “balanci”. Za avto pa imamo že zgrajene nožne stopalke oziroma regulacijski element, katerega priključimo na jeklenico (“zajlo”) obstoječe nožne stopalke v motornem prostoru.

Za kolesa in motorje v večini vsi regulacijski elementi delujejo na principu upornosti. V notranjosti je montiran potenciometer od 0 do 5 kilo Ohm in s spremembo upornosti pošiljamo krmilniku motorja podatek kako hitro naj se vrti pogonski motor.

Regulacijski element za kolesa in motorje z premičnim gumbom

Izbira regulacijskega elementa gumb

 

 

 

 

 

 

 

 

Ročka za kolesa in motorje za regulacijo vrtljajev oziroma za dodajanje moči:

Izbira regulacijskega elementa rocka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pri avtih pa imamo nekoliko več izbire. Kot sem že zgoraj opisal si lahko izberemo regulacijski element z stopalko oziroma za priklop na obstoječo stopalko. Poleg tega pa imamo opcijo omskega in magnetnega elementa. Omski deluje na principu spremembe upornosti in ima vgrajen potenciometer. Magnetni oziroma brez kontaktni pa ima vgrajen hall effect senzor. Podrobneje o delovanju hall senzorja si lahko preberete v angleškem jeziku na wikipediji. Ta senzor je v praksi nekoliko dražji od omskega, vendar je veliko boljši, ker regulira brez spojev. In če ni spojev ni trenja in posledično ni obrabe.

Omski element je navadno označen z oznako za upornost od 0-5kOhm, magnetni pa je označen z oznako za napetost od 0-5V, ker regulira z spremembo napetosti.

Magnetno regulirana stopalka:

Izbira regulacijskega elementa pedal 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Omsko regulirana stopalka:

Izbira regulacijskega elementa pedal 2

 

 

 

 

 

 

 

 

Omsko reguliran element za priklop obstoječe jeklenice od stopalke za plin:

Izbira regulacijskega elementa regulator 1 Izbira regulacijskega elementa regulator 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na nekaterih elementih lahko opazimo še mikro stikalo. To stikalo je namenjeno za zaščito. V primeru, da pritiskamo stopalko, ko zaženemo vozilo nam to stikalo prepreči zagon. V večini novejših krmilnikov to stikalo ni več potrebno, saj krmilnik že sam zaznava, da stopalka ni v ničnem položaju. Lahko pa se ga montira za dodatno varnost.

Kako pa se zadevo lahko izdela doma, pa si lahko ogledate na tej povezavi.