Kako začeti – Izbira polnilec baterij

Posted on Posted in Koristne informacije

Polnilec baterij si izberemo glede na to kakšne baterije imamo oziroma bomo vgradili v vozilo. Kar pomeni da ima vsak tip baterij svoj sistem oziroma histerezo polnjenja. Pri polnilcih moramo biti pozorni na specifikacije baterij. Saj z napačnim polnilnim tokom oziroma napetostjo lahko poškodujemo baterije in lahko v skrajnih primerih pride tudi do eksplozije.

V vozilih se za doseganje pogonske napetosti, v večini baterije vežejo zaporedno. To pomeni da iz pozitivnega pola ene baterije vežemo na negativni pol naslednje baterije. Tako lahko doseženo napetosti primerne za pogonske motorje. Ta napetost pa je važna tudi za polnilec. Namreč, kakršno imamo nazivno napetost celega seta baterij, takšno nazivno napetost mora imeti tudi polnilec. Poleg tega pa je pri izbiri pomemben podatek tudi tok polnjenja. Tudi tu je pomembno, da pogledate v specifikacije baterij, ki ste jih kupili oziroma jih še boste. Načeloma je pravilo za svinčene baterije polnjenje od 10 do 20 procentov od nazivne vrednosti. Če je baterije 100Ah jo lahko polnimo z 10A toka (10%) pa tja do 20A (20%).  Za LiFePo4 baterije pa naj bi bilo optimalno polnjenje okoli 30% in maksimalno polnjenje okoli 40%. V praksi bomo videli tudi oznake kot so 0,3CA oziroma 0,5CA. Kar pomeni 0,5CA je enako kot 50%. Primer: baterijo 100Ah, ki jo lahko polnimo z 0,5CA jo bomo polnili z 50 amperi.

Kako polniti LiFePo4 baterije si v angleškem jeziku lahko preberete na tej povezavi.

Primer: Polnilec LiFePo4

Tracer_Accessories_Chargers_TR8208

 

 

 

 

 

Primer: Polnilec AGM svinčenih baterij

xsp-1005_L

 

 

 

 

 

 

 

Če pa imate možnost izdelave elektronskih vezij doma, pa si lahko polnilec izdelate tudi sami. Postopek izdelave si lahko ogledate na naši strani pod rubriko Predelava e-Punto.