Kako začeti – Izbira pogonskega električnega motorja

Posted on Posted in Koristne informacije

Pri izbiri elektro gnanega motorja v električnem avtu, imamo več možnosti. Lahko si izberemo enosmerne ali izmenične motorje.

Najpogostejši pa so:

  • enosmerni krtačni – Dobre lastnosti: so eni cenejših motorjev in krmilnikov Slabe lastnosti: slabši izkoristek, potreba po menjavi obrabljenih krtač, večja teža, slaba regeneracija ob zaviranju
  • enosmerni brez krtačni – Dobre lastnosti: dober izkoristek, nizka teža, regeneracija ob zaviranju, brez vzdrževanja  Slabe lastnosti: visoka cena, po mnenju nekaterih malo večja glasnost
  • Izmenični asinhroni – Dobre lastnosti: dober izkoristek, regeneracija ob zaviranju, brez vzdrževanja Slabe lastnosti: visoka cena

Kot pri vsaki stvari pa se tudi pri motorjih lahko odločimo oziroma pretehtamo kakšne so naše želje in finančne zmožnosti. Vedno pa je pri motorjih pametno preveriti tudi kvaliteto. Namreč že se je zgodilo, da podatki o motorju niso dosegali željenih rezultatov. Predvsem bodite previdni pri nakupu motorja z trajnimi magneti. Tu se zaradi slabe kvalitete lahko trajni magneti razmagnetijo in s tem je motor ne uporaben. Najlažji postopek preverjanja pa je pri uporabnikih. Poiščite nekoga, ki je motor, kakršnega želite kupiti, že vgradil v vozilo in ga popvprašajte, kako deluje. Iz prakse vem, da večina predelovalcev, rade volje pomaga, če jim čas to dopušča.

Pri izbiri motorja pa moramo biti pozorni na pridobljen EMC certifikat, katerega mora zagotoviti proizvajalec oziroma trgovec pri katerem kupujete motor. Namreč ta certifikat potrebujete predložiti pri homologaciji vozila. Enako pa velja tudi za elektronski krmilnik motorja, s katerim reguliramo vrtljaje motorja.

Naj še omenim da je potrebno za vsak tip motorja, kupiti ustrezen krmilnik motorja. Saj vsak tip motorja deluje na svoj način in temu primeren mora biti tudi krmilnik. V raznih internetnih trgovinah si dan danes lahko kupite tudi tako imenovane KIT komplete. V takšnem kompletu je že vse pripravljeno za predelavo vozila. Tu boste našli med seboj kompatibilne komponente, kot so pogonski motor, krmilnik motorja, stopalo za regulacijo obratov motorja, glavni baterijski odklopnik in še vse ostale komponente za predelavo. Kaj vse je v kompletu je različno od trgovine do trgovine. imajo pa vsi te osnovne elemente za pogon.

V zadnjih časih pa se vse več pojavljajo tudi tako imenovani  In-Wheel električni motorji. V bistvu pa je to motor vgrajen direktno v kolo oziroma v platišče avta. Z tem motorjem je v praksi največ In-Wheel Electric Motorizkoristka, saj za prenos moči ne uporabljamo nobenih zobniških prenosov in se moč prenaša direktno na kolo. Imamo pa pri tem motorju druge probleme. Kot prvo je tak motor cenovno dražji, kot drugo pa nima mehanskega diferenciala, kot ga imamo v obstoječem menjalniku. Zato je tu potrebno izvesti diferencial za vožnjo skozi ovinke elektronsko z raznimi tipali in dodatno elektroniko za regulacijo obratov motorja.

 

 

 

 

 

Več o električnih motorjih pa si lahko preberete na Wikipediji v angleškem jeziku na tej povezavi.