Kako začeti – Izbira podtlačne črpalke za servo zavore

Posted on Posted in Koristne informacije

Črpalke za proizvajanje podtlaka so v električnih vozilih potrebne, ker z odstranitvijo motorja z notranjim izgorevanjem, izgubimo tudi serijski vir podtlaka. Ta podtlak je potreben za pomoč pri zaviranju z tako imenovanim servo ojačevalnikom. Naj tu omenim da v slučaju odpovedi te podtlačne črpalke, še vedno lahko zaviramo vendar moramo pri tem uporabiti veliko več lastne moči za ustavljanje.

Poznamo več vrst črpalk:

  1. Batna črpalka
  2. Membranska črpalka
  3. Turbinska črpalka

Kot sem opazil se pri predelavah pogosto uporabljajo membranske črpalke, katere so po večini kar glasne pri svojem delovanju. Zato se navadno pri tem tipu uporablja dušilec zvoka na izpušnem delu črpalke, kar pa dodatno zmanjša pretok zraka in posledično podaljša delovanje črpalke ob vsakem zaviranju. Vse pogosteje pa se pojavljajo v predelavah turbinske črpalke, katere se pa že kar nekaj časa uporabljajo v avtomobilski industriji. Namreč nekatera diesel gnana vozila tako črpalko uporabljajo, ker nimajo dovolj podtlaka proizvedenega iz motorja. Črpalko proizvaja podjetje Hella in imajo na tržišču dva tipa črpalke. Prva je UP28 in druga je UP30, katera je malce zmogljivejša, vendar tudi UP28 uspešno upravlja svojo nalogo. Take črpalke se najde v nekaterih Diesel modelih WV, Volvo in Seat. Ker je črpalka že izdelana za avtomobilsko industrijo, pri homologaciji ne potrebujemo dodatnih certifikatov. Ta tip črpalke je veliko tišji pri svojem delovanju, kot membranska oziroma batna črpalka.

Membranska črpalka:

membranska_vakuum_crpalka

 

 

 

 

 

 

 

Pri membranski črpalki za delovanje zavor ni dovolj samo črpalka. Za celotno delovanje potrebujemo rezervoar za vakuum (Ker črpalka na zagotavlja hitrega črpanja), vakuumsko stikalo, nepovratni ventil, močnostni rele. Vezavo vseh komponent si lahko ogledate na spodnji sliki.

vezava_vakuum_crpalke

 

 

 

 

 

Rezervoar potrebujemo, za zalogo vakuuma, ker v tem primeru ne potrebujemo stalnega delovanja črpalke. Rezervoar je lahko velik nekje od 3-5 litrov. Tako si zagotovimo zalogo vakuuma za nekaj zaviranj. Ko v rezervoarju pade vakuum po določeno mejo, se vključi vakumsko stikalo, katero vključi močnostni rele. Kontakti močnostnega releje pa poženejo vakuumsko črpalko in deluje dokler vakuum v rezervoarju zopet ne doseže želene vrednosti nastavljene na vakuumskem stikalu.

Turbinska črpalka:

hella-up30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Povezava do tehničnih podatkov za turbinsko črpalko Hella UP 30 

 

Turbinska črpalka je dovolj zmogljiva, da ne potrebuje dodatnega rezervoarja. Dovolj je že če imate od nepovratnega ventila pa do servo ojačevalnika kakšne 70 cm cevi z notranjim premerom okoli 12mm. Večji kot bo notranji premer cevi večja bo zaloga podtlaka.  Vse ostalo se izvede enako kot pri membranski črpalki.

Naj pa tu še omenim da je potrebna montaža cevi s kovinsko spiralo. V tem primeru se cev ne more stisniti ob prisotnem podtlaku.

Cev iz rezervoarja je potrebno priključiti na servo ojačevalec kot prikazuje spodnja slika:

Servo_zavore_1