Kako začeti – Izbira gretje potniške kabine

Posted on Posted in Koristne informacije

Gretje notranjosti vozila je zahteva pri homologaciji vozila. Ker pri demontaži bencinskega motorja izgubimo tudi gretje notranjosti električnega vozila, si moramo tudi za ta del najti nekaj nadomestnega. V tem delu imamo kar nekaj možnih variant, katerih se lahko poslužujemo. Vse pa je zopet odvisno, od stroška, katerega smo pripravljeni odšteti za naše ogrevanje.

V osnovi imamo dva tipa gretja. To sta tako imenovana:

  • Voda – zrak
  • Zrak – zrak

Pri prvem segrevamo vodo, katera se kasneje ohlaja v radiatorju, montiranem v armaturni plošči avtomobila. Z ohlajanjem radiatorja dosežemo segrevanje notranjosti potniške kabine. Ta opcija je lažja za izdelavo, saj pri tem koristimo že vgrajen radiator, katerega je avto koristil že pri bencinskem motorju. Ima pa ta opcija več izgub. Prvo moramo segreti vodo na delovno temperaturo, ter jo nato še vzdrževati. Poleg tega potrebujemo še električno črpalko, katera vodo poganja po sistemu. Prav tako je tudi ta črpalka nek porabnik električne energije, katera nam zmanjšuje končni domet vozila.

Za segrevanje vode lahko uporabimo različna goriva. Ker je naš avto električni, je ena od izbir električno gretje vode. Pri tem si lahko izberete nek 5 litrski grelec za sanitarno vodo v hiši (Bojler). Ker je grelec uporovne narave, načeloma ni važno na kakšno napetost ga priključimo. Ali je to enosmerna ali izmenična. Je pa res, da na manjšo napetost, kot ga boste priključili, manj bo grel. Vendar to prepuščam vsakemu posamezniku.

bojler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No meni se je zdel “bojler” malo prevelik za montažo v avto, zato sem se odločil za namenski grelec izdelan izrecno samo za električni avto. Zadevo izdeluje podjetje Intesi v Slovenj Gradcu. Grelec je veliko manjši kot bojler in služi istemu namenu. Ker pa ima grelec dodatno še elektroniko za krmiljenje, le ta porabi manj energije za isti grelni učinek.

intesi_vodni_grelec

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Povezava do proizvajalca Intesi vodnih grelcev za električni avto:

 

Ker pa nam električni grelec močno zmanjšuje končni domet avtomobila, se lahko odločimo za grelec na fosilna goriva. V tem primeru pač nismo več odvisni samo od elektrike, pač pa tudi od fosilnih goriv. Nekaj takšnega si lahko ogledate pri podjetju Webasto. Ti grelci kar hitro segrejejo notranjost vozila, kar pa je še boljše, si lahko izdelamo še gretje baterijskega seta in z tem še podaljšamo domet v zimskem času. Slaba lastnost teh grelcev pa je visoka nakupna cena.

webasto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Drugi sistem ogrevanja “zrak – zrak” pa je načeloma cenejši od vseh zgoraj naštetih sistemov, vendar pa zahteva nekaj več dela za izvedbo. Pri tem sistemu je potrebna demontaža armaturne plošče v avtomobilu in predelava obstoječega vodnega radiatorja v električnega. To izvedemo z pomočjo dveh keramičnih električnih kaloriferjev, kateri so prvotno mišljeni za ogrevanje bivalnih prostorov. Primer si lahko ogledate na spodnji sliki.

predelan_kalorifer

 

 

 

 

 

 

 

 

Ena od opcij pa je bila tudi že predstavljena na naši internetni strani in sicer izdelava z fenom za lase. Zadevo si lahko ogledate na spodnji povezavi:

Električni grelec za notranjost vozila