Kako začeti – Izbira baterij oz. akumulatorjev

Posted on Posted in Koristne informacije

Baterij imamo več vrst in tehnologij izdelave. Kot prvo je priporočljiv zaprti tip baterij. To pomeni, da ob polnjenju iz baterij ne izhajajo strupeni plini. Pri uporabi odprtega tipa baterij pa je potrebno le te montirati v posode z prezračevalnim sistemom oziroma zunaj potniškega prostora v motornem delu avta. Večina predelovalcev uporablja zaprti tip. Tu pa imamo zopet kar nekaj možnosti

Prve so cenejše svinčene baterije oziroma VRLA baterije. Delimo jih na dve najpogosteje uporabljene skupine:
  • AGM – svinčena baterija z kislinskim tamponom
  • GEL – svinčena baterija z kislino v obliki gela

Dobra stran te tehnologije je dokaj nizka cena, vendar ima posledično tudi nižjo življenjsko dobo, ter manjše število polnilnih ciklov, od dražjih baterij. Načeloma na teh baterijah ne potrebujemo nadzornih modulov (BMS), vendar pa rahlo vseeno povečamo življenjsko dobo z uporabo le teh. Ta tip baterij ima zaradi svinčene zgradbe zelo veliko težo in zaradi tega je potrebna tudi masivna konstrukcija za montažo v avtu. Vse to pa pripelje do tega, da v večini primerov zaradi velike teže, lahko registriramo predelano vozilo samo za dve osebi in ne več za pet kot je bilo to pri bencinskem motorju

Na tej povezavi si lahko preberete več na wikipediji v angleškem jeziku o VRLA baterijah.

 

Druge so dražje Litijeve baterije. Najpogosteje se uporabljajo LiFePo4:

Dobra stran te tehnologije je nizka teža, visoke tokovne obremenitve, možnost hitrega polnjenja. Cena je v začetku nekoliko višja, vendar če pogledamo iz druge perspektive se to malo porazdeli. Glede na to, da je teža veliko nižja imamo manjši strošek z montažno konstrukcijo. V primeru svinčenih baterij le te menjamo dvakrat ali celo trikrat, za eno življenjsko dobo litijevih baterij. Prav tako imajo litijeve baterije večje število polnilnih ciklov.  Kar pa je še posebej velik plus za litijeve baterije, je pa dobra temperaturna odvisnost. Namreč v vročih poletjih se svinčene baterije zelo hitro uničujejo in jim temperatura drastično zmanjša življenjsko dobo. Slaba lastnost litijevih baterij pa je, da so občutljive ja prekomerno polnjenje oziroma praznjenje. To pa pomeni da je nujen nadzorni sistem (BMS), kar pa še malo podraži zadevo.

Tudi pri baterijah lahko naletite na različne kvalitete. Zato vam tudi tu priporočam posvetovanje z predelovalci, ki že imajo vgrajene baterije in so z njimi zadovoljni.

Na tej povezavi si lahko preberete več na wikipediji v angleškem jeziku o LiFePo4 baterijah.