Izračun vodnika in varovalke za baterije in motor

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Za medsebojno povezavo pogonskih baterij in pogonskega motorja potrebujemo vodnike pravilnih dimenzij. Namreč če montiramo vodnike premajhnih dimenzij se le ti pregrevajo in v skrajni sili lahko pride tudi do požara na napeljavi. Če pa montiramo v vozilo vodnike prevelikih dimenzij, pa za samo delovanje ni neke ovire, je pa večja ovira za našo denarnico in vsekakor tudi povečajo težo avta.

Vodnike dimenzioniramo glede na maksimalni tok (I), katerega potrebuje pogonski motor. Seveda si lahko vzamemo tudi nekaj rezerve, saj s tem zmanjšamo padec napetosti na samih vodnikih. Seveda pa predimenzioniranje ni nujno potrebno.

Kakšen tok potrebuje naš motor si lahko izračunamo iz podatkov, ki smo jih dobili z nakupom motorja, oziroma so napisani na evidenčni tablici, katera je pritrjena na motorju.

Tablica_motorja

 

 

 

 

 

 

Izračun vodnika in varovalke za moj avto:
Moč motorja 11kW stalne moči, maksimalna kratkotrajna moč 30kW
Po Ohmovem zakonu je P(moč)=U(napetost)*I(tok)
Moč motorja (P)=11kw
Napetost (U)=144V
Tok (I)=?

P=U*I –> I=P/U –> I=11000/144 –> I=76,4A
Po tem izračunu ugotovimo da je tok za 11kW obremenitve 76,4 Amperov.

P=U*I –> I=P/U –> I=30000/144 –> I=208,4 A
Po tem izračunu pa ugotovimo da je kratkotrajni tok za 30kW obremenitve 208,4 Amperov.

V nadaljevanju si ogledamo tabelo v Priročniku za elektrotehniko in elektroniko kakšen vodnik potrebujemo za takšen tok.

Tehnicni_prirocnikPresek_vodnikov_tabela

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V tabeli najdemo rezultate pod rubriko »Polaganje v zraku«, in gledamo stolpec, kjer se nahaja samo en vodnik. V mojem primeru, bi bilo zadovoljivo izbrati vodnik preseka 50mm2, kateri omogoča tokovni prenos do 212A, vendar sem za malo rezerve vzel vodnik preseka 70mm2 kateri omogoča tokovni prenos do 269A. Poleg tega pa sem imel tek vodnik že doma na zalogi in mi ni bilo potrebno kupovati novega. Za zaščito tega vodnika sem izbral varovalko 250A. Tako dobro ščitim vodnik pred preobremenitvijo in kratkim stikom, in ob enem imam dovolj rezerve za napajanje motorja pri večjih obremenitvah.

Seveda pa je to izračun samo za porabo motorja, če imamo na pogonske baterije priključene še druge porabnike, kot so grelec kabine, DC/DC za napajanje 12V Linije, itd., je potrebno tudi te porabnike uporabiti pri izračunu.

 

Nekaj o žicah v angleškem jeziku na wikipediji