Izdelava spojnik za motor (coupler)

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Spojnik potrebujemo za gibljivo povezavo osi električnega motorja in osi menjalnika. Le ta se mora na eni strani prilegati menjalniški gredi, na drugi strani pa gredi električnega motorja. Ker pa v avtu ne bo več drsne sklopke je priporočljivo, da spojnik ni na trdo zavarjen oziroma privijačen skupaj. Priporočljivo je da ima vsaj kakšen milimeter prostega hoda, da ublaži začetne sunke električnega motorja pri zagonu.

Izdelave se lotimo z razdiranjem obstoječe sklopke, katero smo vzeli iz menjalnika. Na sklopki pobrusimo vse štiri pritrditvene zakovice, na obeh straneh sklopke.

Razdiranje_sklopke_02

 

 

 

 

 

 

Tako da lahko odstranimo lamele, katerih ne potrebujemo več.

Razdiranje_sklopke_01

Razdiranje_sklopke_03

 

 

 

 

 

 

V nadaljevanju očistimo sklopko rje in umazanije, ter jo na novo prebarvamo. S tem imamo prvi del končan. Za drugi del bomo potrebovali strugarja, da nam izdela kos, ki se bo natančno prilegal osi našega električnega motorja. Sam sem tak kos kupil poleg motorja. Vendar je bila pritrditvena plošča manjša od sklopke zato izvedba ni bila možna. V mojem primeru sem zato uporabil samo nastavek za os motorja, ploščo za spajanje pa mi je strugar izdelal novo. V pritrditveni plošči potrebujemo izvrtati  štiri luknje, katere se morajo popolnoma prilegati luknjam na naši sklopki. Ze izvrtine je z domačim orodjem dokaj težko izvrtati natančno, zato priporočam, da vam to izvede strugar z zato namenjenim orodjem. Ta spojnik je edina stvar, ki se vrti z veliko hitrostjo in je zato potrebna natančna izvedba.

Spojnik_05

 

 

 

 

 

 

Ko imamo gotov kos ki se prilega osi električnega motorja, jih spojimo skupaj. To storimo z vijaki visoke trdote in varovalnimi maticami. Za spoj dveh strani pa potrebujemo še distančnike, katere nam prav tako lahko izdela strugar. Ti naj bodo tako veliki, da še vedno ustrezajo v za to namenjene izvrtine. V notranjosti pa naj imajo izvrtino v katere bomo vstavili vijake.

Spojnik_03

 

 

 

 

 

 

Po končanem delu še testiramo delovanje. Notranji del, kjer je priključen menjalnik se mora rahlo premikati z vzmetmi, kar man ublaži startne momente električnega motorja.

Spojnik_04

 

 

 

 

 

 

Na koncu pa zadevo še zmontiramo na obe osi. Na eni strani na električni motor in na drugi strani na menjalnik avtomobila.

Spojnik_06

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nekaj o sklopki si lahko preberete na wikipediji