Izdelava potenciometer za regulacijo obratov motorja

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Ker ima bencinski motor uplinjač za regulacijo vrtljajev motorja, pri električnem avtu potrebujmo potenciometer. Le tega lahko kupimo, ali pa si ga izdelamo sami. Jaz sem se odločil da ga izdelam sam. Za izdelavo potrebujemo naslednje:

  • Kvaliteten žični potenciometer vrednosti 5k ohm
  • Nekaj pločevine za izdelavo ohišja
  • mikro končno stikalo
  • močnejšo vzmet za povratek stopalke za plin

Najprej si izdelamo kovinsko ohišje. Le tega si zavarimo v takšnih merah, da nam ustreza montaža v avto na mesto kjer smo si to zamislili.

Potenciometer_1 Potenciometer_2 Potenciometer_3

 

 

 

 

 

 

Pri izdelavi si moramo izdelati odprtine za montažo potenciometra, končnega stikala in pa nosilec za pritrditev jeklene pletenice (zajle) povezane z stopalko za plin. Končno mikro stikalo, bomo uporabili za zaščito, tako da nam avto ne more speljati v primeru da imamo nogo že na stopalki za plin in v tem trenutku obrnemo startni ključ v položaj za start našega električnega avta. Končno stikalo je priporočljivo montirati na premikajočo ploščo, saj v tem primeru lahko točno nastavimo ničelni potencial ročke na potenciometru in s tem vklop zaščite.

Potenciometer_4 Potenciometer_5

 

 

 

 

 

 

Za pritrditev jeklene pletenice (zajle) na potenciometer potrebujemo še ročko, na kateri imamo več namestitvenih lukenj, s katerimi lahko nastavljamo občutljivost stopalke za dodajanje plina oziroma stopalke za povečanje obratov motorja. Na tej ročki si pripravimo še vzvod za montažo vzmeti, katera nam služi za povratek stopalke.

Potenciometer_7

Potenciometer_8

 

 

 

 

 

 

Ko pa imamo pripravljene vse vitalne dele, pa se lotimo izdelave pokrova, kateri nam služi za preprečevanje vdora prahu v ohišje.

Potenciometer_6Potenciometer_9

 

 

 

 

 

 

Sedaj, ko imamo ohišje izdelano in pobarvano, pričnemo z sestavo vseh komponent. Najprej vgradimo potenciometer. Le ta ima tri električne priključke. Nekateri regulatorji motorja potrebujejo vse tri, nekateri pa samo dva. V primeru da imate regulator z samo dvema priključkoma, je potrebno stranski priključek spojiti z sredinskim. To najlažje storimo tako da stranski priključek prekrvimo do sredinskega in jih spajkamo skupaj. Če nam pri priklopu na regulator deluje obratno, kot bi želeli, smo uporabili napačen priključek. V tem primeru zamenjamo le tega z priključkom na drugi strani potenciometra in ga kratko sklenemo z sredinskim.

Potenciometer_11

Potenciometer_13

 

 

 

 

 

 

Za potenciometrom montiramo še ročko in končno stikalo. Na ročko in ohišje pripnemo še vzmet za povratek stopalke.

Potenciometer_12

Potenciometer_14

 

 

 

 

 

 

V tem trenutku montiramo že pokrove ohišja in imamo zaključen izdelek.

Potenciometer_15 Potenciometer_16

 

 

 

 

 

 

Ostane nam samo še montaža v avto in priklop na naš regulator obratov pogonskega motorja.

Potenciometer_17 Potenciometer_18 Potenciometer_19

 

 

 

 

 

 

Nekaj o potenciometru v angleškem jeziku