Izdelava podtlačnega zavornega sistema

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Ob odstranitvi bencinskega motorja, smo odstranili tudi izvor podtlaka, kateri je potreben za servo zavorni sistem. Le tega pa moramo nadomestiti z električno črpalko. Jaz sem izbral turbinsko črpalko, od podjetja Hella. Le ta je izdelana za avto industrijo in je že certificirana za vgradnjo v avto. V Sloveniji je rabljeno črpalko zelo težko kupiti, zato sem jo naročil iz Nemčije preko Ebay.

Izdelave podtlačnega sistema se lahko lotimo na dva načina:

  • prvi način je z zalogovnikom podtlaka. Te opcije se poslužujemo, če imamo podhranjeno črpalko, katera ne more trenutno zagotoviti dovolj podtlaka za zaviranje.
  • drugi način pa je brez zalogovnika. Ta opcija se lahko izvede s črpalko, katero uporabljam tudi sam (Hella tip: UP28). Ta črpalka zagotovi dovolj podtlaka, da ne potrebujemo dodatnega zalogovnika, kateri nam zaseda prepotreben prostor v avtu.

Za izdelavo podtlačnega sistema potrebujemo:

  • PVC cevi za železno ojačitvijo, da jo pri podtlaku ne splošči.
  • Nepovratni ventil
  • priključke za cevi
  • objemke za pritrditev cevi
  • T kos vodovodne cevi za priklop podtlačnega senzorja
  • podtlačni senzor (MULTICOMP – PSF109S-81-330) Kupljen v Farnell
  • podtlačno črpalko
  • rele 12V 20A
  • Varovalka 15A

Vacuum_crpalka_1

 

 

 

 

 

 

Na spodnji sliki je razvidno, v kakšnem vrstnem redu morajo biti z PVC cevmi povezani elementi za pravilno delovanje vakuum sistema. Če vam sistem ne deluje ste po vsej verjetnosti napačno obrnili nepovratni ventil.

Vakuum_sistem_za_zavore

 

 

 

 

 

 

 

 

Za pravilno delovanje podtlačnega sistema pa je potrebna tudi električna vezava, katero pa si lahko ogledate na spodnji sliki.

Elektricna_shema_Vakuum_crpalka

 

 

 

 

 

Sistem se najprej sestavil v delavnici in zadevo preizkusil, če normalno deluje. Za tem pa je sledil še preizkus zatesnjenosti. Ta preizkus sem izvedel z podtlakom vrednosti -0,8 BAR in pustil stati nekaj ur. V treh urah se je sistem izpraznil za -0,1 BAR, kar je sprejemljivo za to vrstni sistem, ker zaviramo med vožnjo veliko pogosteje.

Vacuum_crpalka_2

Vacuum_crpalka_3 Vacuum_crpalka_4

 

 

 

 

 

 

Za večina avtomobilov je zadostna količina podtlaka nekje med -0,5 in -0,7 BAR. To vrednost lahko nastavimo na Vakuum stikalu, vendar pa moramo pravilno vrednost nekje odčitati. Za to si lahko v trgovini Conrad kupimo merilec podtlaka. Le tega pri testu montiramo namesto servo ojačevalca za zavore. Kot je tudi iz posnetka razvidno je histereza vakuum stikala 0,1BAR.

 

Ko imamo vse skupaj nastavljeno in testirano se lotimo vgradnje v avto. Za to sem izdelal posebni nosilec, na katerem je montiran sistem za zavore in potenciometer za spreminjanje hitrosti vožnje avta.

Vacuum_crpalka_5 Vacuum_crpalka_6 Vacuum_crpalka_7

 

 

 

 

 

 

Tako nekako pa vse skupaj izgleda montirano v avtu.

Vacuum_crpalka_8 Vacuum_crpalka_9

 

 

 

 

 

 

V spodnjem posnetku pa si lahko pogledate delovanje v avtu z impulznim pritiskanjem na zavoro.

 

OPIS DELOVANJA

Ko imamo popolnoma prazen sistem, se ob priključitvi črpalke na napajanje le ta zažene in prične z izsesavanjem zraka iz sistema. Ko le ta doseže nastavljeno vrednost na vakuum senzorju, le ta preko releja izključi napajanje črpalki. Ob ustavitvi črpalke se zaradi podtlaka zapre nepovratni ventil in podtlak zadrži v ceveh od vakuum senzorja do servo ojačevalca. Če vam sistem ne deluje imate po vsej verjetnosti napačno obrnjen nepovratni ventil. Ob pritisku na pedal zavore se del podtlaka sprosti in v istem trenutku vakuum senzor zopet zažene podtlačno črpalko.