Izdelava podtlačnega (vakuum) stikala

Posted on Posted in Druge predelave

Izdelava: Franc Babnik

Ker smo iz avta odvzeli bencinski motor, nimamo več podtlaka, kateri je potreben za servo ojačevalnik zavor. Zato moramo podtlak nadomestiti z električno podtlačno črpalko. Da pa podtlačna črpalka ne deluje ne prekinjeno, pa potrebujemo podtlačno stikalo, ki izključi črpalko ob določeni količini podtlaka. Na žalost za izdelavo tega stikala potrebujemo stružnico, ki pa ni del vsake domače delavnice. Seveda pa ni nujna takšna izdelava. Prepričan sem, da je mogoče izdelati takšno stikalo tudi na drugačen način. Vse je odvisno od vaše domišljije.

Pa pojdimo k opisu izdelave omenjenega podtlačnega stikala.
Najprej iz kosa plastike izstružimo del na katerega lahko priključimo cev, katera bo povezana z rezervoarjem za podtlak.

izdelava_podtlacnega_stikala_ohisje_spredaj_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

Ter izvrtamo tanko luknjo skozi katero bo prihajal podtlak do membrane. Luknja naj bo debeline približno 1mm.

izdelava_podtlacnega_stikala_ohisje_spredaj1_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

Nato vzamemo drug kos plastike iz katerega izstružimo zadnji konec nosilca za membrano iz katerega bo mogoče na membrano vstaviti vijak za vklop stikala.

izdelava_podtlacnega_stikala_ohisje_zadaj_elektricni_avtomobili

izdelava_podtlacnega_stikala_ohisje_zadaj_1_elektricni_avtomobili

izdelava_podtlacnega_stikala_ohisje_zadaj_2_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

Iz kosa tanje in prožne plastike si izdelamo okroglo membrano, katera naj bo prave velikosti za naše ohišje. Na sredini izvrtamo luknjo za pritrditev vijaka.

izdelava_podtlacnega_stikala_membrana_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

Za pritrditev vijaka na membrano uporabimo dve veliko podložki, da z stiskanjem preprečimo uhajanje zraka iz membrane. Obenem pa dosežemo rahlo ukrivljenost membrane.

izdelava_podtlacnega_stikala_membrana_1_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

Za boljše tesnjenje vijak namažemo z silikonskim kitom, vendar mora biti brez kislinski, da ne razžre vijaka. Namažemo vse plasti, tudi med podložkami.

izdelava_podtlacnega_stikala_membrana_2_elektricni_avtomobiliizdelava_podtlacnega_stikala_membrana_3_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

Tako pa zgleda ukrivljena membrana. Membrane ne smemo preveč ukriviti, ker potem ne služi svojemu namenu.

izdelava_podtlacnega_stikala_membrana_4_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

Za nastavljanje praga pri kakšnem podtlaku bo stikalo izključilo črpalko, potrebujemo izdelati plastični regulator z katerim preko navoja vijaka nastavljamo željen podtlak. Regulator ima po sredini izvrtino z vrezanim navojem.

izdelava_podtlacnega_stikala_regulator_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

Nadaljujemo z montažo električnega stikala, na katerega se bo prilegal naš regulator. Regulator in stikalo morata imeti izrezan naklon, ki se morata med seboj prilegati.

izdelava_podtlacnega_stikala_montaza_stikala_elektricni_avtomobili

izdelava_podtlacnega_stikala_nosilec_2_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

Sedaj lahko vstavimo membrano in sestavimo stikalo. Na drugem koncu vijaka od membrane vstavimo vzmet, katera naj ne bo premočna. Vzmet služi, da je membrana vedno v osnovnem položaju, kadar ni v komori podtlaka.

izdelava_podtlacnega_stikala_vstavljanje_membrane_elektricni_avtomobili

izdelava_podtlacnega_stikala_vstavljanje_membrane_1_elektricni_avtomobili

izdelava_podtlacnega_stikala_vstavljanje_membrane_2_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

izdelava_podtlacnega_stikala_vstavljanje_membrane_3_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

Za pritrditev stikala potrebujemo še nosilec.

izdelava_podtlacnega_stikala_nosilec_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

Nosilec nam služi tudi, kot sestavni del ohišja z katerim stisnemo membrano.

izdelava_podtlacnega_stikala_nosilec_1_elektricni_avtomobiliizdelava_podtlacnega_stikala_montaza_stikala_1_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

Vse skupaj je potrebno zaščititi pred vlago in prahom. Zato vtaknemo v stružnico še en kos plastike in izdelamo pokrovček za izpostavljene vitalne dele.

izdelava_podtlacnega_stikala_struzenje_ohisja_elektricni_avtomobiliizdelava_podtlacnega_stikala_koncni_1_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

Na koncu pa stvar še zaključimo. Ker so podtlačne črpalke precej potraten element v avtu, kar se tiče elektrike, je poleg malega stikala potrebno priključiti še močnostni rele, s katerim bomo vključevali črpalko.

izdelava_podtlacnega_stikala_koncni_2_elektricni_avtomobili

izdelava_podtlacnega_stikala_koncni_3_elektricni_avtomobili izdelava_podtlacnega_stikala_koncni_4_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

izdelava_podtlacnega_stikala_koncni_5_elektricni_avtomobili

 

 

 

 

 

 

 

Evo pa smo zaključili še en element na poti, k izgradnji električnega avta.

Povezava na wikipedia za razlago o senzorju (v angleškem jeziku)