Izdelava: Franc Babnik
Ker smo iz avta odvzeli bencinski motor, nimamo več podtlaka, kateri je potreben za servo ojačevalnik zavor. Zato moramo podtlak nadomestiti z električno podtlačno črpalko. Da pa podtlačna črpalka ne deluje ne prekinjeno, pa potrebujemo podtlačno stikalo, ki izključi črpalko ob določeni količini podtlaka. Na žalost za izdelavo tega stikala potrebujemo stružnico, ki pa ni del vsake domače delavnice. Seveda pa ni nujna takšna izdelava. Prepričan sem, da je mogoče izdelati takšno stikalo tudi na drugačen način. Vse je odvisno od vaše domišljije.
Pa pojdimo k opisu izdelave omenjenega podtlačnega stikala.
Najprej iz kosa plastike izstružimo del na katerega lahko priključimo cev, katera bo povezana z rezervoarjem za podtlak.
Ter izvrtamo tanko luknjo skozi katero bo prihajal podtlak do membrane. Luknja naj bo debeline približno 1mm.
Nato vzamemo drug kos plastike iz katerega izstružimo zadnji konec nosilca za membrano iz katerega bo mogoče na membrano vstaviti vijak za vklop stikala.
Iz kosa tanje in prožne plastike si izdelamo okroglo membrano, katera naj bo prave velikosti za naše ohišje. Na sredini izvrtamo luknjo za pritrditev vijaka.
Za pritrditev vijaka na membrano uporabimo dve veliko podložki, da z stiskanjem preprečimo uhajanje zraka iz membrane. Obenem pa dosežemo rahlo ukrivljenost membrane.
Za boljše tesnjenje vijak namažemo z silikonskim kitom, vendar mora biti brez kislinski, da ne razžre vijaka. Namažemo vse plasti, tudi med podložkami.
Tako pa zgleda ukrivljena membrana. Membrane ne smemo preveč ukriviti, ker potem ne služi svojemu namenu.
Za nastavljanje praga pri kakšnem podtlaku bo stikalo izključilo črpalko, potrebujemo izdelati plastični regulator z katerim preko navoja vijaka nastavljamo željen podtlak. Regulator ima po sredini izvrtino z vrezanim navojem.
Nadaljujemo z montažo električnega stikala, na katerega se bo prilegal naš regulator. Regulator in stikalo morata imeti izrezan naklon, ki se morata med seboj prilegati.
Sedaj lahko vstavimo membrano in sestavimo stikalo. Na drugem koncu vijaka od membrane vstavimo vzmet, katera naj ne bo premočna. Vzmet služi, da je membrana vedno v osnovnem položaju, kadar ni v komori podtlaka.
Za pritrditev stikala potrebujemo še nosilec.
Nosilec nam služi tudi, kot sestavni del ohišja z katerim stisnemo membrano.
Vse skupaj je potrebno zaščititi pred vlago in prahom. Zato vtaknemo v stružnico še en kos plastike in izdelamo pokrovček za izpostavljene vitalne dele.
Na koncu pa stvar še zaključimo. Ker so podtlačne črpalke precej potraten element v avtu, kar se tiče elektrike, je poleg malega stikala potrebno priključiti še močnostni rele, s katerim bomo vključevali črpalko.
Evo pa smo zaključili še en element na poti, k izgradnji električnega avta.
Povezava na wikipedia za razlago o senzorju (v angleškem jeziku)