Izdelava nosilcev in vgradnja baterij

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Za vgradnjo baterij moramo poiskati ustrezne prostore v avtu. Naj pogosteje se le te montirajo spredaj v motornem prostoru, pod zadnjo klopjo namesto rezervoarja za gorivo in zadaj v prtljažnem prostoru. Pametno je baterije porazdeliti po celem avtu, ker s to opcijo najmanj spremenimo težiščno točko vozila. V mojem primeru, sem moral razporediti 45 kosov baterij tip Winston 100Ah. Za idealno zapolnitev vsega prostora si moramo izdelati modele baterij. Nekateri predelovalci si izdelajo posamezne baterije iz stirodurja ali iz kartona in jih nato zlagajo po vozilu. Jaz sem približno že vedel kje bodo baterije, saj sem že videl kako zgleda predelan Fiat Punto na električni pogon. Zato sem si izdelal kartonske šablone celotnih setov baterij. Tako sem s temi šablonami lahko preveril če mi taka postavitev dejansko ustreza in dodatno dizajniral nosilce za baterijske kabinete. Jaz sem porazdelil baterije na sledeči način. Spredaj za odbijačem imam 13 kosov baterij, nad motorjem je 10 kosov baterij, pod zadnjo klopjo je 20 kosov baterij in zadaj v prtljažnem prostoru namesto rezervne gume sta 2 kosa.

Na spodnjih slikah si lahko ogledate kartonaste šablone za baterije v motornem prostoru brez nosilcev.

Vgradnja_baterij_1

Vgradnja_baterij_2

Vgradnja_baterij_3

 

 

 

 

 

 

Za montažo baterij pod zadnjo klopjo pa je potrebno izrezati odprtino v pločevini, ker so baterije previsoke, za montažo na spodnji strani. Naj tu še omenim, da morajo biti vse dodatno montirane zadeve enako visoko oziroma višje, kot najnižja točka serijskega vozila. Ker pa ima vozilo pod zadnjo klopjo tudi pomembne nosilne stebre, katerih ne smemo prerezati, sem na spodnji strani avta določil maksimalno površino, katero še lahko izrežem za odprtino. Ta tem sem na tleh iz baterijskih blokov sestavil optimalno porazdelitev. Ugotovil sem da na to mesto lahko postavim največ 20 baterij. Z merjenjem te postavitve sem določil notranje mere baterijskega kabineta. Dodal sem še debelino pločevine baterijskega kabineta, ter nosilcev in po teh merah izdelal kartonsko šablono.

Vgradnja_baterij_4

Vgradnja_baterij_5

 

 

 

 

 

 

To šablono sem postavil na spodnjo stran avta in z alkoholnim pisalom označil vogalne točke. Na teh točkah sem izvrtal nekaj milimetrov velike luknje. Naj tu še omenim da je instalacija za zadnje zavore speljana na mestu kjer bo sedaj naš baterijski kabinet. To instalacijo lahko prekrvimo, tako da jo speljemo mimo. Moramo pa paziti, da jo krivimo v dolgih lokih, saj bi v primeru kratkega loka, leto lahko prepognili in s tem preprečili dovod olja do zadnje zavore. S tem bi pa onemogočili delovanje zavor.

Vgradnja_baterij_6

Vgradnja_baterij_7

 

 

 

 

 

 

Z vrtanjem vogalnih lukenj, smo prenesli postavitvene točke na zgornjo stran pločevine. Sedaj postavimo šablono z vogali na izvrtane luknje in okoli nje potegnemo črto z alkoholnim pisalom.

Vgradnja_baterij_8

 

 

 

 

 

 

Odprtino nato izrežemo z kotno brusilko. Seveda je vsem jasno da je pri tem delu obvezna uporaba zaščitnih sredstev. Prav tako pa moramo zaščititi vozilo, saj bi se pri rezanju lahko poškodovala notranjost.

Vgradnja_baterij_9

Vgradnja_baterij_10

Vgradnja_baterij_11

 

 

 

 

 

 

Po izrezu še enkrat preverimo z šablono, če imamo izrez pravilen. Ta pa je pravilen, če šablona na tesno pade skozi odprtino.

Vgradnja_baterij_12

Vgradnja_baterij_13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ker pa površina okoli odprtine ni ravna moramo le to poravnati za lažjo izdelavo nosilcev. Le to poravnamo z lesenim kladivom. Na spodnji strani pločevine pa držimo železno nakovalo. Ko se pločevina ravna, postane valovita, zato jo je občasno potrebno prerezati in nato nazaj zavariti. S tem lahko popolnoma poravnamo površino. Za fino obdelavo površine pa si lahko pomagamo še z manjšim železnim kladivom.

Vgradnja_baterij_14

Vgradnja_baterij_15

 

 

 

 

 

 

Ko pločevino poravnamo, se nam mere odprtine spremenijo. Potrebna je ponovna označitev z šablono in ponoven izrez pravilnih mer.

Vgradnja_baterij_16

Vgradnja_baterij_17

 

 

 

 

 

 

Na koncu pločevino še na novo pobarvamo in zadeva je pripravljena.

Vgradnja_baterij_18

 

 

 

 

 

 

Sedaj smo pripravljeni za izgradnjo baterijskih kabinetov. Izdelavo le teh sem prepustil strokovnjaku, kateri mi je izdelal aluminijaste zaboje, po mojih merah. Izbral sem pločevino debeline 1,5mm in jo dodatno ojačil z obroči ploščate železne pločevine debeline 3mm.

Najprej sem se lotil montaže prednjega kabineta montiranega za prvim odbijačem. Prednja stran baterijskega kabineta je montirana na kovinski del odbijača. Vendar moramo za to izvrtati luknje. Ravno tri luknje na odbijaču že obstajajo, vendar so premajhne, da bi skoznje lahko vstavili nasadni ključ za zategovanje (gedora). Zato moramo le te povečati.

Vgradnja_baterij_19

 

 

 

 

 

 

To lahko izvedemo z piramidnim oziroma z stopničastim svedrom. Pri vrtanju moramo sveder stalno mazati z oljem da ne pride do uničenja le tega. Vrtamo pa do mere, da nam v luknjo paše naš nasadni ključ.

Vgradnja_baterij_20

 

 

 

 

 

 

Ko izvrtamo vse tri luknje, le te razmastimo in pobarvamo, da preprečimo rjavenje.

Vgradnja_baterij_21

Vgradnja_baterij_22

 

 

 

 

 

 

Nadaljujemo z pripravo nosilcev za aluminijasto ohišje in vrtanje nosilnih lukenj za vijake. Najprej izvrtamo luknje v vse tri nosilne obroče. Pri tem moramo paziti, da so luknje dovolj visoko, da so nad vgrajenimi baterijam. V nasprotnem primeru ne bomo imeli možnosti vgraditi baterij. Poleg tega moramo paziti da se luknje na našem ohišju ujemajo z luknjami na odbijaču, katere smo predhodno izvrtali. Pri tem si lahko pomagamo z mizarskimi sponami (cvinga), da se nam zadeve ne premikajo.

Vgradnja_baterij_23

Vgradnja_baterij_24

 

 

 

 

 

 

Za montažo na luknje katere smo izvrtali na odbijaču pa potrebujemo še distančnike. S temi distančniki odmaknemo ohišje od odbijača, do te mere, da nam ohišje pravilno leže v svoje ležišče in deluje kot dodatni amortizer v primeru trka vozila v drug objekt. Za te distančnike sem uporabil železne U profile z merami 25mm x25mm debeline 3mm.

Vgradnja_baterij_25

Vgradnja_baterij_26

 

 

 

 

 

 

Sedaj lahko prednjo stran ohišja montiramo na vozilo in izmerimo dolžino zadnjega nosilca.

Vgradnja_baterij_27

Vgradnja_baterij_28

 

 

 

 

 

 

Ko si odrežemo U profil z merami 25mm x 25mm debeline 3mm na izmerjeno dolžino, le tega izvrtamo in privijemo na zadnji del ohišja. Nato si pripravimo kotni profil 25mm x 25mm, s katerim privijemo zadnji nosilec na stransko vezno steno v motornem prostoru. Naj tu še omenim, da moramo vedno pritrjevati vse nosilce na močne dele vozila, saj s tem zagotovimo močno oporo našim nosilcem. Če privijemo nosilec v tanko pločevino, nam lahko med vožnjo odpade del vgrajenih komponent. Nato v stranski nosilec izvrtamo luknje za pritrjevanje in jih označimo na vezni steni.

Vgradnja_baterij_29

Vgradnja_baterij_30

 

 

 

 

 

 

S tem smo končali z izdelavo nosilcev za prvi baterijski kabinet. Zadevo razdremo in proti-korozijsko zaščitimo z barvo. Potem pa lahko sestavimo v končno obliko.

Vgradnja_baterij_31

Vgradnja_baterij_32Vgradnja_baterij_34

 

 

 

 

 

 

Vgradnja_baterij_35

Vgradnja_baterij_36

Vgradnja_baterij_37

 

 

 

 

 

 

Vgradnja_baterij_38

 

 

 

 

 

 

Pa še pogled nosilcev iz spodnje strani.

Vgradnja_baterij_39

Vgradnja_baterij_40

Vgradnja_baterij_41

 

 

 

 

 

 

Za zgornji baterijski kabinet najprej potrebujemo izdelati nosilec. Le tega izdelamo iz U železnega profila z merami 25mm x 25mm debeline 3mm. Privijemo ga poleg amortizerjev prednjih koles na že obstoječe luknje. Pod nosilec za ojačitev postavimo podložko narejeno iz 5mm debele pločevine. Med podložko in U profil pa postavimo že odrezano cev 10x10mm, da se nam U profil ne raztegne med privijanjem montažnega vijaka. Naj tu omenim, da morajo biti vsi montažni vijaki vsaj oznake 8.8 oziroma kvalitetnejši. To je zakonsko določeno.

Vgradnja_baterij_42

Vgradnja_baterij_43Vgradnja_baterij_44

 

 

 

 

 

 

Na zgornji nosilec pritrdimo ustrezen baterijski kabinet, z pomočjo distančnikov, kateri so izdelani iz U profilov. Le te moramo malenkost prekrviti, da dobimo ustrezen naklon. Namreč zgornji kabinet je v isti liniji, kot pokrov motorja in temu primerno nižje postavljen v sprednjem delu. Spredaj si izdelamo nosilce iz kotnega železnega profila in ga v spodnjem delu pritrdimo na zadnji nosilec kabineta v odbijaču. Naj tu še omenim, da sem dodal v notranjosti vseh kabinetov, pod vijake še iz ploščatega železa izdelane podložke. S tem sem pridobil na večji nosilnosti kabinetov.

Vgradnja_baterij_45

Vgradnja_baterij_46Vgradnja_baterij_47

 

 

 

 

 

 

Vgradnja_baterij_48

 

 

 

 

 

 

Pa še pogled zgornjega kabineta in nosilcev iz spodnje strani.

Vgradnja_baterij_49

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Baterijski kabinet pod zadnjo klopjo je nekoliko večji od ostalih, zato sem za boljšo stabilnost baterij predvidel še eno predelno steno v notranjosti.

Vgradnja_baterij_51

 

 

 

 

 

 

Ker pa je montiran na spodnji strani vozila in zato veliko bolj izpostavljen poškodbam, sem le tega pobarval z gumijastim sprejem, kateri je predviden za barvanje spodnjega dela avta. Prav tako sem pobarval tudi nosilce, vendar sem te naprej pobarval z barvo za kovino, za proti korozijsko zaščito.

Na sliki si lahko ogledate nekaj nosilcev in kabinet.

Vgradnja_baterij_52

 

 

 

 

 

 

Na zgornjo stran sem montiral nosilec za montažo kabineta v odprtino. Le tega sem izdelal iz železnega kotnega profila.

Vgradnja_baterij_53

Vgradnja_baterij_54

 

 

 

 

 

 

Prednji konec kabineta pa sem privil na navpično poravnano pločevino, katero sem poravnal ob izrezu odprtine za kabinet. Čeprav ta pločevina ni nosilna se vsa sila teže kabineta prenaša navpično in je še vedno več kot dobra za montažo takšne teže. Naj omenim da sem vse kabinete testiral z 10 centimetrskim poskakovanjem moje telesne teže (75kg), pa se noben kabinet ni niti malo ukrivil. Na zadnji strani kabineta sem dodal še železno cev, katera služi zvišanju zadnje klopi. To je potrebno, ker je drugače spodaj kabinet nižji od najnižje točke vozila.

Vgradnja_baterij_55

Vgradnja_baterij_56Vgradnja_baterij_57

 

 

 

 

 

 

Zadnji kabinet, kateri se nahaja v prtljažnem prostoru ima vgrajeni samo dve bateriji. Zato sem ga izdelal kar iz železnih kotnih profilov, ter jih spojil z navojno palico. Ta palica pa služi tudi za montažo v avto.

Vgradnja_baterij_58

Vgradnja_baterij_59

 

 

 

 

 

 

Sledi še vstavljanje baterij v kabinete. Pri vstavljanju moramo paziti na pravilno polariteto baterij. Namreč le te bomo kasneje vezali v zaporednem sistemu, kar pomeni , da morata biti na sosednji bateriji poleg pozitivnega pola vedno negativni pol.

Na spodnji sliki si lahko ogledate primer zaporedne vezave za 16V. V mojem primeru pa je 45 baterij in to je skupna napetost 144V.

Vgradnja_baterij_60

 

 

 

 

 

 

POZOR!!! BODITE PREVIDNI PRI TEM DELU, DA SE NE DOTAKNETE Z OBEMA KONTAKTOMA NA BATERIJI NA KOVINO. V TEM PRIMERU PRIDE DO KRATKEGA STIKA NA BATERIJI. POSLEDICE SO LAHKO OPEKLINE, IZGUBA VIDA. MOŽNA PA JE TUDI EKSPLOZIJA BATERIJE.

V vse kabinete sem na dno vstavil 1mm debelo gumo, s tem sem preprečil morebiten preboj baterije na dno ohišja in ustvaril rahel amortizer za blaženje vibracij. Poleg tega pa sem izničil okroglino na vogalu ohišja, katera je nastala pri krivljenju materiala. Nato sem pričel z zlaganjem baterij v kabinet montiran v odbijaču. Tu je možnost vstavljanja samo na enem mestu, vse ostale baterije pa nato zapeljemo po notranjosti, do svojega mesta.

Vgradnja_baterij_61 Vgradnja_baterij_62 Vgradnja_baterij_63

 

 

 

 

 

 

Če v vogalih kakšna baterija ne paše, le to lahko malo obrusimo. Vendar moramo paziti da ne pridemo do notranjosti, ker je v tem primeru potem baterija ne uporabna.

Vgradnja_baterij_64

 

 

 

 

 

 

Če nam na koncu kabineta ostane še kej prostora, ga do popolnega mirovanja baterij zapolnimo z gumo.

Vgradnja_baterij_65

 

 

 

 

 

 

V kabinetu pod zadnjo klopjo, baterije niso popolnoma obdane z stenami kabineta, zato sem premikanje baterij rešil z plastičnimi zagozdami v utorih.

Vgradnja_baterij_66 Vgradnja_baterij_67

 

 

 

 

 

 

Na koncu pa še zgornji kabinet.

Vgradnja_baterij_69Vgradnja_baterij_68