Izdelava DC/DC pretvornika za 12V

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Ker smo iz avta vzeli motor in z njim tudi alternator, nimamo več obstoječega 12V napajanja. Za nadomestek si moramo vgraditi pretvornik, kateri nam pretvori visoko napetost pogonskih baterij v nižjo 12V, oziroma 13,7V napetost. Za to obstajajo že izdelani pretvorniki, kateri so v cenovnem rangu nekje od 200€ do 500€, odvisno od deklarirane moči in znamke proizvajalca. Vendar, ker na naši strani predstavljamo odprto-kodni avto, sem se lotil domače izdelave takšnega pretvornika, ki pa je tudi cenovno ugodnejši od kupljenega. Edina slabost tega je, da ni v vodo tesnem ohišju, in ga moramo montirati v notranjost vozila.

Za osnovo pretvornika sem si kupil računalniški napajalnik (corsair CX600), kateri ima PFC korekcijo. To pomeni, da je za normalno 230V AC napajanje z manjšimi izgubami in napajalnik skoraj ne povzroča motenj nazaj v omrežje. V našem primeru pa to pomeni, da ima napajalnik možnost priklopa vhodne napetosti od 100V do 240V, oziroma po nekaterih podatkih je najnižja možnost tudi od 85V. Takšen napajalnik stane okrog 70€, na izhodni 12V liniji pa lahko zagotavlja 46A izhodnega toka.

DC_DC_predelava_5

 

 

 

 

 

 

Ker ima ta napajalnik na vhodu usmerniško diodo, to pomeni, da lahko brez problema nanj priključimo tudi DC napajalno napetost. Moramo pa gledati na pravilno priključitev, če obrnemo + in – zadeva ne deluje, se pa v tem primeru nič ne poškoduje. Enostavno obrnemo priključke in zadeva deluje. Preden pa sem začel s predelavo, pa sem napajalnik najprej preizkusil, če moja teorija drži. Na 230V linijo sem priključil moje testne svinčene akumulatorje z nazivno napetostjo 144V, na 12V linijo pa sem priključil breme z avtomobilskimi H4 žarnicami.

DC_DC_predelava_1 DC_DC_predelava_2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Test je bil opravljen z odlično oceno. Namreč napajalnik je zdržal serijo vklopov in izklopov z bremenom 32A in se niti enkrat pri tem ni izključil, kakor so se pri tem izključili nekateri kupljeni pretvorniki. Po uspešnem testu sem začel z razdiranjem napajalnika.

DC_DC_predelava_3 DC_DC_predelava_4 DC_DC_predelava_7

 

 

 

 

 

 

Ko sem napajalniku odstranil pokrov, sem takoj za tem odstranil vse nizko napetostne vodnike iz tiskanega vezja. Ostala je samo zelena žica, katera je bila speljana v največji priključek na kablu. To zeleno žico je potrebno priključiti na GND, saj le ta služi za vklop napajalnika. Za pritrditev novih 12V vodnikov, pa na ohišje montiramo uvodnico.

DC_DC_predelava_6 DC_DC_predelava_8

 

 

 

 

 

 

Za 12V napajanje sem uporabil vodnik s presekom 10mm2, katerega sem pri spajkal v tiskano vezje napajalnika. Na drug konec pa sem montiral konektor za lažji priklop v vozilo.

DC_DC_predelava_9 DC_DC_predelava_10

 

 

 

 

 

 

Napajalnik ima privzeto napetost 12V, v avtu pa je priporočljivo imeti vsaj 13,6. Načeloma vse deluje tudi na 12V vendar se pozna na prednjih žarometih, če je napetost nekoliko višja. V ta namen sem se lotil višanja napetosti iz 12V na 13,6V. To napetost lahko zvišamo z manjšanjem SMD upora z oznako R81A, kateri se nahaja na spodnji strani tiskanega vezja. Da nam ni potrebno odstranjevati obstoječega upora, lahko vzporedno k obstoječemu prispajkamo še enega 10K Ohm in napetost se bo dvignila na 13,6V.

DC_DC_predelava_11 DC_DC_predelava_12

 

 

 

 

 

 

To je vse kar moramo storiti za predelavo. Sedaj lahko sestavimo nazaj v ohišje.

DC_DC_predelava_13 DC_DC_predelava_14 DC_DC_predelava_15

 

 

 

 

 

 

Na zadnje pa ga še montiramo v avto in pravilno priključimo. Na 12V izhod sem dodatno montiral še 50A varovaljko.

DC_DC_predelava_17 DC_DC_predelava_18 DC_DC_predelava_19

 

 

 

 

 

 

Pa naj za konec še omenim, da se zadeva v avtu obnese enkratno.

Povezava do napajalnika Corsair CX600