Izdelava adapter plošče (motor-menjalnik)

Posted on Posted in Predelava e-Punto

Adapter ploščo potrebujemo za fizično povezavo električnega motorja in menjalnika v avtomobilu. Sam sem se tega lotil z pomočjo prijatelja Franca Babnika, kateri mi je bil pri izdelavi v veliko pomoč. Za izdelavo adapter plošče, je priporočljivo, da se najprej izdela šablona, po kateri se naknadno izdela še plošča, katera bo dejansko montirana v avto.

Za začetek najprej potrebujemo aluminijasto ploščo debeline 1,5mm oziroma 2mm, katera mora biti večja od velikosti odprtine v menjalniku. Na tej plošči z vbodno žago izrežemo vse dele, ki nas ovirajo pri polaganju plošče na površino menjalnika.

Sablona_za_adapter_plosco_01

 

 

 

 

 

 

 

Nato potrebujemo neko cev, katera se tesno prilega osi menjalnika. Z to cevjo pridobimo osrednjo točko, po kateri se lahko orientiramo, kje se bodo nahajale vse ostale luknje za pritrdilne vijake. Midva sva za to uporabila kar podaljšan natični ključ (Gedora), kateri je bil ravno prave velikosti. Prav tako moramo ob enem, ko vrtamo sredinsko luknjo paziti še na luknjo za vijak, kateri je že originalno privit v menjalnik. Pri tem vijaku ni nujno da se luknja popolnoma prilega, lahko imamo rahla odstopanja. Za vrtanje lukenj je v veliko pomoč brez stopenjski piramidni sveder. Poleg tega pa je priporočljivo postaviti menjalnik v višino oči, saj s tem natančneje lahko ocenite pravilno pozicijo lukenj.

Sablona_za_adapter_plosco_02

Sablona_za_adapter_plosco_03

 

 

 

 

 

 

 

V nadaljevanju pa se lotimo vrtanja lukenj, kjer se nahajajo distančniki. Po navadi sta distančnika dva, oziroma v nekaterih primerih so trije. Pri teh distančnikih moramo biti zelo natančni pri vrtanju, zato priporočam, da si najprej v grobem z nekim črtalom označite kje naj bi luknje bile, in z majhnim svedrom okoli 4mm zvrtate prvo luknjo. Nato luknjo povečujete z stožčastim svedrom toliko časa, da na eni strani luknje dosežete rob distančnika. To lahko dosežemo z večkratnim testiranjem plošče na menjalniku. Ostali del luknje spilimo z okroglo pilo in si sproti označujemo z vodo odpornim črtalom na katerih delih je piljenje še potrebno.

Sablona_za_adapter_plosco_04

Sablona_za_adapter_plosco_05Sablona_za_adapter_plosco_06

 

 

 

 

 

 

 

Ko imamo izpiljene vse luknje z distančniki in se tesno prilegajo, postavimo šablono na menjalnik in jo obrišemo z črtalom. Po tej črti bomo z vbodno žago izrezali zunanjo obliko šablone.

Sablona_za_adapter_plosco_07

Sablona_za_adapter_plosco_08Sablona_za_adapter_plosco_11

 

 

 

 

 

 

 

 

Po rezanju šablono še izpilimo, tako da se tesno prilega zunanjim meram menjalnika.

Sablona_za_adapter_plosco_12

 

 

 

 

 

 

 

Na koncu pa izvrtamo še ostale luknje, katere pa lahko imajo nekaj odstopanja.

Sablona_za_adapter_plosco_14

 

 

 

 

 

 

 

Tako izdelano šablono, nesemo strugarju v izdelavo iz 10mm aluminijaste pločevine. Vendar naj opozorim, da vsi strugarji nimajo možnosti izdelave končnega izdelka iz takšne šablone, zato se prej pozanimajte, kje je to možno. S tem boste privarčevali nekaj časa in potnih stroškov.

 

Takole pa zgleda adapter in podložna plošča za motor. Podložno ploščo v mojem primeru potrebujem, za dodatni odmik motorja, ker s tem zagotovim dovolj prostora za montažo spojnika na oseh med motorjem in menjalnikom.

adapter_plosca_01 adapter_plosca_02

adapter_plosca_06

 

 

 

 

 

 

Ker sva z Francom izdelovala šablono za vse vrste električnih motorjev na šabloni ni izvrtin za montažo motorja. Zato sem se lotil vrtanja le teh direktno v končno izdelano adapter ploščo. Najprej sem v centralni luknji na tesno montiral eno desko, na kateri sem določil center luknje. Nato sem na motorju izmeril premer centra vseh montažnih lukenj ter ta premer z šestilom prenesel na adapter ploščo. Iz premera sem izračunal obseg in le tega razdelil na 6 enakih delov, katere sem naknadno z šestilom označil na prej narisanem krogu. Pri tem početju morate paziti, kje začnete z označevanjem, saj je od tega odvisno kako bo kasneje postavljen motor. Preverite vse kombinacije, da boste kasneje imeli dovolj prostora za električne priključke in da bo oznaka motorja vidna na homologaciji. Po označevanju, pa lahko začnemo z vrtanjem lukenj. Sam sem najprej vse luknje označil z točkalom, saj tako ni možnosti da se vam sveder pri vrtanju premakne na neželeno pozicijo. Vrtanje sem začel z svedrom 4mm.

adapter_plosca_05

 

 

 

 

 

 

Takoj za tem sem vse luknje prenesel še na podložno ploščo.

adapter_plosca_03 adapter_plosca_04

 

 

 

 

 

 

Za konec sem vse luknje povečal še z svedrom 12mm

Na spodnjih slikah pa si lahko ogledate še skice in mere končane adapter plošče in podložne plošče.

Adapter_plosca_motor_menjalnik Podlozna_plosca_motorja